همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: قدم زدن یک هنرمند با دوستانش حکایتی هنری و خلاقانه دارد.

 

 

طرح‌های دایره و مارپیچ  روی برف‌ها کار و رد پای خرگوش‌های بازیگوش نیست، بلکه اثر هنری از یک بانوی هنرمند، خلاق به همراه دوستانش است.

گام به گام با قدم زدن برای شکل گیری یک طراحی و نقاشی عظیم بر روی برف‌های تازه نشسته زیبا در کلرادوی امریکا کافی است. زیبایی طراحی در چنین مقیاس بزرگی  نیاز به یک دید و اندیشه بزرگ و نامحدود دارد.

سونجا هانرچین این بانوی هنرمند ساکن سان فرانسیسکو- امریکا با پشت کار و کمک دوستان خود به تبعیت از هنر جیم دنیون، هنرمندی که برروی شن و ماسه سواحل کالیفرنیا نقش آفرینی کرده است، شروع به طراحی نسخه برفی آن نقش‌ها می‌کند.

ساعت‌ها و شاید، روزها و هفته‌ها کار در شرایط آب و هوایی مناسب برای خلق چنین اثر عظیم و شگفت انگیزی نیاز است. هر چند این گونه نقش‌های هنر‌ی با ذوب شدن برف‌ها چندان پایدار نخواهد بود، اما عکاس هنرمند،  تصاویر ماندگاری  را از قبل کادر کرده است.

more نقش بر آب

سونجا این بانوی هنرمند در این زمینه می‌گوید؛ سعی کردم در هنرم،  چیزی به طبیعت اضافه و کم نکنم. چرا که باور دارم همه چیز بر روی زمین  به اندازه کافی است و ما نباید با کم و زیاد کردن، تعادل آن را بهم بزنیم.

او می‌گوید؛ من همیشه زمین‌های مسطح پوشیده از برف را دوست داشته و دارم. به نظر من این ایده زمینه و بستری مناسب برای تعاون، همکاری، تفریح، شادی و بودن در دل طبیعت زیبا برای شهرنشین است. حتی می توان این ایده را بسط داده و به یک تفریح، سرگرمی هنری و ورزشی سالانه  تبدیل کرد.

تصور کنید، هزاران نفر برای اجرای یک طرح ساده شروع به راه پیمایی با تمرکز، خنده و شادی روی سطوح مسطح برف‌های تازه می‌کنند. من باور دارم که اتفاقات بسیار خوشایندی برای همه آنها خواهد افتاد..شما موافق نیستید؟

وقتی از او سوال شد، آیا نگران ناپایداری هوا یا خطای سهوی دوستان در هنگام طراحی چنین منظره‌ای بزرگ و زیبا نبودید؟

او لبخند زده و گفته است؛ در نگاه من این تنها یک بازی بود. با این وجود، من قبل از شروع کار ازهوا شناسی، پایداری هوای منطقه را سوال کرده بودم. همچنین با دوستان، قبل از شروع کار، درباره طرح و نحوه کار، صحبت کرده و جزییات کار را برایشان روشن کرده بودم. نهایتا اینکه طبیعت وشانس هم با ما همراه بود.

بعد از اتمام کار ما باید سریعا، سوار هواپیما شده و شروع  به گرفتن تصاویر هوایی از این طرح بزرگ کنیم، قبل از اینکه وزش باد، تابش خورشید یا بارش دوباره برف آن را بهم بریزند.

جالب اینکه این پروژه تا هفته‌ گذشته پا برجا بود. افراد به شماری از این پروژه دیدن کرده و حتی چیز‌هایی به آن اضافه کرده بودند. ولی با شروع باد‌های طوفانی منطقه در حال حاضر، به سختی می‌توان اثری از آن را دید.

به نظر من این هنر با محیط اطراف خود در تعامل است و هیچ تاثیر مخربی بر آن دارد، نه چیزی به آن اضافه شده است و نه چیزی از آن کاسته است. به اندازه زیاد، جهان با پروژه‌های ساخته‌ دست بشر اشباع شده است. دیگر نیازی به اضافه کردن چیزی به این سیاره نیست.

خوشحالم  در این کار موفق شدم و اینکه این کار مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است. چرا که برای طرح‌های بزرگ‌تر در آینده نیاز به افراد بیشتری خواهیم داشت.

 

http://www.dailypics.co.cc

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۳