همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری سوریه با تاکید بر اهمیت پایبندی به حفظ اصول و ماهیت عربی در رویارویی با تحولات منطقه، تاکید کرد که سوریه در رویارویی با تروریسم ثابت قدم خواهد بود.

بشار اسد در دیدار با هیاتی از احزاب و جنبش‌های سیاسی تونس

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه روز پنجشنبه در دیدار با هیاتی از احزاب و جنبش‌های سیاسی تونس در دمشق، بر لزوم پایبندی به اصول، ماهیت و ارزش‌های عربی برای رویارویی با تحولات کشورهای عرب و منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

اسد در این دیدار با حاضران در خصوص آخرین تحولات سوریه، تونس و تحولات کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی گفت‌وگو کرد.

همچنین اسد در دیدارش با هیات تونسی تاکید کرد که موضع کشورش در رویایی با تروریسم و حامیان آن ثابت است و مقابله با ترور و تروریسم را با جدیت ادامه می‌دهد اما در کنار آن بر راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران این کشور تاکید دارد.

در این دیدار که با حضور برخی از احزاب سیاسی تونس به ریاست شکری بن سلیمان هرماسی، دبیرکل حزب "الثوابت" تونس برگزار شد، اسد با تاکید بر اهمیت نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در رویارویی با داعیان افکار تکفیری و طرح‌های خارجی که ملت سوریه را هدف قرار داده اعلام کرد: مردم سوریه از مواضع ملت تونس در اعلام همبستگی با آنها تقدیر و تشکر می‌کند، چرا که مردم سوریه معتقدند آن دسته از تونسی‌هایی که برای جنگ در سوریه فریفته شده‌اند، تنها نماینده خودشان هستند، نه ملت تونس.

اسد در ادامه ابعاد بحران سوریه و ثبات کشورش در رویارویی با مسئله تروریسم و حامیان آن را برای هیات تونسی ترسیم کرد.

وی به عمق روابط برادرانه میان دو ملت تونس و سوریه و تظاهرات مردم تونس در حمایت از پایداری ملت سوریه اشاره کرد و آن را ستود.

هیات حاضر در این نشست نیز به نوبه خود ضمن اعلام همبستگی با ملت سوریه و تقدیر از پایداری‌های مردم سوریه و ارتش این کشور در رویارویی با توطئه‌ها و دشمنی‌های خارجی که هدف آنها خدمت به منافع اسرائیل و کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه‌ای است، اعلام کرد: ما مطمئن هستیم که سوریه در نهایت به رهبری بشار اسد پیروز این بحران خواهد بود و باید اعلام کرد که پیروزی سوریه، پیروزی همه کشورهای عرب است، چرا که سوریه آخرین خط دفاعی از ماهیت عربی و منافع کشورهای عربی است.

این هیات همچنین از مشارکت برخی از تونسی‌های فریب خورده در درگیری‌های سوریه ابراز تاسف و عذرخواهی کرده و اعلام کرد: همه ملت تونس حقیقت آنچه در سوریه در حال رخ دادن است را می‌دانند.

شکری بن سلیمان هرماسلی به نوبه خود اعلام کرد: ملت سوریه امروز از ماهیت عربی و شرافت خود دفاع می‌کند و به خاطر آن به نیابت از ملت‌های عرب از این مسئله دفاع می‌کند.

وی گفت: سوریه همواره در درگیری‌های کشورهای عربی حاضر بوده و در رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی در صف مقدم بوده است.

وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که سوریه می‌تواند با خودکفایی بار دیگر زیرساخت‌های این کشور را بازسازی کند.

کد خبر 215623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز