همشهری آنلاین: ارتش سوریه در مبارزه با شبه نظامیان تحت حمایت خارج در شهر استراتژیک القصیر، پایگاه سابق شبه نظامیان در استان غربی حمص به دستاوردهای بیشتری دست یافته‌اند.

سوریه

به گزارش شبکه پرس تی وی، به گفته منابع سوریه، نیروهای دولتی روز یکشنبه (۵ خرداد) توانستد کنترل یک مرکز رسانه‌ای و بیمارستان «اهلی» را که توسط شبه نظامیان به عنوان بیمارستان صحرایی استفاده می‌شد به دست گرفتند.

ارتش سوریه همچنین شهر «الحمیدیه»، در حومه القصیر را از وجود شبه نظامیان مخالف دولت پاکسازی کردند. گفته می‌شود شماری از شبه نظامیان در درگیری‌ها کشته شدند.

نیروهای سوریه ۱۹ مه پس از هفته‌ها درگیری با شبه نظامیان از چند مسیر وارد القصیر شدند. ارتش سوریه فاز دوم عملیات خود را در این شهر پس از پایان موفقیت آمیز فاز اول آغاز کردند.

نیروهای سوریه روز شنبه توانستند فرودگاه نظامی القصیر و چند منطقه و ساختمان کلیدی از جمله دفاتر حزب بعث را تحت کنترل خود درآورند.

ارتش سوریه می‌گوید کنترل بیش از ۷۰ درصد این شهر استراتژیک را که دمشق را به بندر طارطوس در کرانه مدیترانه وصل می‌کند در دست دارد.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

شماری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر نیز شورشیان برخوردار از حمایت خارجی را به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم کرده‌اند.

کد خبر 216214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز