همشهری آنلاین: رای‌دهندگان فرانسوی برای اولین بار پس از سه دهه به حزب حاکم رای دادند تا این حزب در دور اول انتخابات پارلمانی اکثریت را در مجلس ملی این کشور از آن خود کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، حزب اتحاد برای نهضت مردمی 39.6 درصد آرای مردمی را در دور اول انتخابات پارلمانی کسب کرد. پس از این حزب نیز حزب سوسیالیست که اصلی‌ترین حزب مخالف دولت محسوب می‌شود 24.7 درصد آرا را به دست آورد. [سابقه خبر]

بدین ترتیب اعضای حزب محافظه کار اتحاد برای نهضت مردمی، حزبی که سارکوزی به نمایندگی از آن به ریاست جمهوری فرانسه رسید، خود را برای کسب اکثریت مطلق در دور دوم انتخابات مجلس ملی فرانسه که هفته آینده برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

درصورت کسب اکثریت در مجلس سارکوزی خواهد توانست به اهداف خود نظیر کاهش مالیات‌ها، اصلاحات در قانون کار و سایر طرح‌های مورد نظر برای خارج کردن فرانسه از وضعیت نامطلوب اقتصادی که اکنون گرفتار آن است، جامه عمل بپوشاند.

انتخابات اخیر در واقع از این جهت طی حدود سه دهه اخیر، از سال 1978، بی سابقه بود که برای اولین اولین بار یک حزب توانست اکثریت مطلق آرا را در انتخابات پارلمانی از آن خود کند که پیشتر اغلب آرا میان احزاب سیاسی تقسیم می‌شد.این نتیجه نشانگر رای مردم فرانسه به برنامه‌های و سیاست‌های اقتصادی سارکوزی است.

کد خبر 24056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز