دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آلاین: نیکلا سارکوزی در سخنانی تبلیغاتی برای جذب آرای کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: می‌خواهم سخنگوی فرانسویان باشم.

به نوشته ال موندو، کاندیدای محافظه کار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آخرین سخنرانی بزرگ انتخاباتی‌اش که به گفته مقامات حزب اتحاد برای نهضت مردمی(UMP) در جمع 40 هزار نفر در سالن ورزشی "برسی" در پاریس برگزار شد، خود را  نه کاندیدای یک حزب که کاندیدای ملت فرانسه خواند.

سارکوزی پس از تشریح موارد مهم برنامه‌های سیاسی‌اش گفت: میخواهم خطاب به رای دهندگان میانه (منظور راست میانه) که باورهایشان به باور‌های ما نزدیک است، سخن بگویم. رای دهندگانی که همواره جایی خالی بیان احساسات آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، من بر آنم تا این فضای خالی ایجاد شده را پر کنم و می‌خواهم از این طریق ملت فرانسه را با یکدیگر متحد کنم. به شما نیاز دارم،می‌خواهم آنچه را می‌خواهید نمایندگی کنید، و از شما نمی‌خواهم چیزی را رد کنید.

سارکوزی این سخنان را خطاب به نمایندگان مجلس و سایر تشکل‌های سیاسی عضو جناح راست میانه بیان کرد. جناح راست میانه حزبی است که فرانسوا بایرو به نمایندگی از آن در انتخابات دور اول ریاست جمهوری فرانسه شرکت کرده بود، در دور اول انتخابات فرانسوا بایرو با کسب آرای قریب به هفت میلیون فرانسوی در رده سوم ایستاد و از راهیابی به دور دوم انتخابات بازماند.

از همین رو سارکوزی نیزهمانند سگولن روایال نامزد حزب سوسیالیست درصدد جذب آرای طرفداران فرانسوا بایرو است.روایال پیشتر در یک اقدام هماهنگ با بایرو یک دور مناظره برگزار کرد که بعد از آن تحلیل گران سیاسی اعلام کردند این مناظره به منظور جذب آرای بایرو دردوردوم انتخابات انجام گرفته است.

کد خبر 20838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز