یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز 22 آوریل (2 اردیبهشت) آغاز می‌شود.

به نوشته ال موندو، 44.5 میلیون نفر از مردم فرانسه واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند. با این حال تردید اکثر واجدان شرایط رای برای شرکت در انتخابات، نتیجه این انتخابات را غیر قابل پیش‌بینی و احتمال راهیابی دو کاندیدای اول به دور دوم را افزایش داده است.

گفته می‌شود نیکلا سارکوزی از حزب اتحاد برای نهضت مردمی و سگولن روایال از حزب سوسیالیست به دور دوم راه خواهند یافت و در این مرحله است که رای دهندگان مردد به احتمال زیاد تاثیر بسزایی بر نتیجه انتخابات خواهند گذاشت.

آنگونه که نتایج نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد فرانسوا بایرو کاندیدای حزب اتحاد برای دموکراسی و ژان ماری لوپن از حزب جبهه ملی فرانسه از اقبال چندانی برخوردار نیستند، اما می‌توانند در آخرین لحظات و با جلب آرای مردد‌ها شگفتی ساز شوند وبا کنار زدن نامزد‌های اصلی انتخابات مسیر خویش به سمت کاخ الیزه را هموار کنند.

البته در هر صورت و با توجه به این مساله که یک سوم رای دهندگان فرانسوی همچنان برای شرکت در انتخابات مردد هستند، پیش‌بینی می‌شود که دور دوم این انتخابات در تاریخ ششم ماه مه سال برگزار شود.

این‌ها همه در شرایطی است که نسبت به سال 2002 ، 3.3 میلیون نفر به واجدان شرایط رای دادن اضافه شده است. رای دهندگانی که ناگریز به انتخاب کاندیدای مورد نظر خویش از میان 12 کاندیدای وابسته به احزاب دیگر (اگرچه چند کاندیدای مستقل نیز حضور دارند) هستند.

کد خبر 20177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز