دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی براساس نتایج نظرسنجی انجام شده درباره دور دوم انتخابات فرانسه، با پیشی گرفتن از سگولن روایال رئیس جمهور این کشور خواهد شد.

به نوشته ال موندو، کمتر از 24 ساعت از دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نگذشته که موسسات نظر سنجی مجدداً با آمارگیری از مردم، گمانه‌زنی‌های خود را درباره فرد پیروز این انتخابات آغاز کرده‌اند.

براساس نتایج نظر سنجی مؤسسه ال.اچ 2 که روز دوشنبه23 آوریل (3 اردیبهشت) انتشار یافت، کاندیدای اتحاد برای نهضت مردمی با 54 درصد آرا برابر آرای سگولن روایال، کاندیدای حزب سوسیالیست، به پیروزی خواهد رسید. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز 6 مه(16 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

دو کاندیدای نهایی رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه اما در نظر ندارند فرصت محدود خود تا 6 مه را از دست بدهند و مبارزات انتخاباتی خود را از دوشنبه 23 آوریل(3 اردیبهشت) مجددا آغاز خواهند کرد.

نیکلا سارکوزی که 31.18 درصد آرا را در دور اول انتخبات به خود اختصاص داده است، دور جدیدی از سفر‌های انتخاباتی خود را دور فرانسه آغاز خواهد کرد.او مبارزات انتخاباتی خود را در دیژون، روان، کلرمون-فران و پاریس به انجام خواهد رساند.

سگولن روایال کاندیدای سوسیالیست نیز که توانست در انتخابات روز یکشنبه 22 آوریل(2 اردیبهشت)25.8 درصد آرا را به خود اختصاص دهد، در شهر‌های والانس، مونپولیه، لیون و پاریس میتینگ سیاسی برگزار می‌کند.

اما بی شک لحظه کلیدی این رقابت‌های سیاسی روز 2 مه(12 اردیبهشت) خواهد بود.در این روز دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری رود درو در یک مناظره سیاسی شرکت خواهند کرد.

کد خبر 20290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز