همشهری آنلاین: مصرف‌کنندگان آمریکایی مجبور خواهند بود تا پایان سال ۲۰۱۶ به انتظار بمانند تا برچسب‌های کالری را در منوی همه رستوران‌های زنجیره‌ای ببینند.

palestinian۳

به گزارش آسوشیتدپرس سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) روز پنجشنبه 9 ژوئیه اعلام کرد رستوران و سایر مؤسسات تا اول دسامبر 2016 وقت خواهند داشت تا قواعد فدرال مربوط به برچسب کالری منوی غذایی را به اجرا درآورند- یعنی یک سال فراتر از ضرب‌الاجل ابتدایی.

اف‌دی‌ای پس‌ازآنکه رستوران و سایر غذا فروشی‌ها گفتند که نیاز به زمان بیشتری برای به اجرا درآوردن این قواعد دارند، این ضرب‌الاجل را تمدید کرد. این سازمان گفت این کسب‌وکارها در فرآیند آموزش کارکنان، تهیه منوها و برپاکردن بوردهای منو و ایجاد نرم‌افزار و تکنولوژی برای به نمایش درآوردن کارآمدتر و اختصاصی‌تر برچسب کالری هستند.

این مقررات رستوران‌ها و سایر مؤسساتی که غذاهای آماده می‌فروشند و 20 یا شمار بیشتری مکان فروش دارند را ملزم می‌کند تا محتوای کالری غذاها را «به‌طور واضح و نمایان» در منوها، بوردهای منو و ویترین‌هایشان درج کنند. این مقررات شامل غذاهای آماده در خواروبارفروشی‌ها و در سال‌های سینما، نانوایی‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌های تحویل‌دهنده پیتزا و پارک‌های تفریحی می‌شود.

این منوها و تابلوها به مشتریان خواهد گفت که رژیم غذایی 2000 کالری به‌عنوان اساس تغذیه روزانه استفاده می‌شود و یادآور می‌شود که نیازهای کالری هر فردی ممکن است متفاوت باشد. اطلاعات تغذیه‌ای اضافی فراتر از کالری، ازجمله میزان سدیم، چربی و قند در صورت تقاضای مشتریان باید در اختیارشان قرار گیرد.

دولت اوباما گفته است برچسب‌زنی منوها فقط یکی از راه برای مقابله با چاقی است، زیرا آمریکاییان فقط یک‌سوم از کالری روزانه‌شان را در بیرون از خانه دریافت می‌کنند.

برخی از این مقررات پیچیده هستند. برای مثال، این مقررات در خواروبارفروشی‌ها را از برچسب‌زنی غذاهای آماده‌ای را که به‌طورمعمول برای بیش از یک نفر تهیه‌شده‌اند، معاف می‌کند. به‌این‌ترتیب بسته‌های میوه‌های قاچ‌خورده و سایر غذاهایی در ردیف سالادها نیاز به برچسب‌زنی دارند، اما فروش ظرف‌های بزرگ‌تر آن‌ها نیاز به برچسب‌زنی ندارد.

مایکل تایلر، معاون کمیسيونر غذا در اف‌دی‌ای گفت این سازمان راهنمای مشروح‌تری را در این تابستان برای پاسخ دادن به سؤالات رستوران‌ها و فروشندگان درباره این مقررات منتشر خواهد کرد.

داون سویینی، رئیس و مدیرعامل انجمن ملی رستوران‌های آمریکا گفت: «برخی از اعضای ما آماده‌اند که برچسب‌زنی منوها را عملی کنند، اما برخی دیگر هنوز به زمان بیشتری نیاز دارند.»

اجرای این مقررات قبلاً هنگامی‌که اف‌دی‌ای در نوامبر گذشته آن‌ها را منتشر کرد، به تأخیر افتاد بود. این مقررات در ابتدا به‌وسیله لایحه بهسازی بهداشتی کنگره در سال 2010 الزام‌آور شد،‌ اما نوشتن آن‌ها به‌وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا چند سال طول کشید، زیرا سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی‌ها و شرکت‌های فروشنده پیتزا به‌شدت بر ضد آن‌ها لابی کردند. صاحبان این کسب‌وکارها می‌گفتند، اجرای این مقررات برای آن‌ها سخت‌تر است تا برای رستوران‌ها که به‌طورمعمول غذاهای محدودی را عرضه می‌کنند.

روزا دلورو نماینده کنگره از حزب جمهوری‌خواه، یکی از طرفداران قدیمی برچسب‌زنی منوها، از به تأخیر انداختن بیشتر آن‌ها به‌وسیله اف‌دی‌ای انتقاد کرد. او گفت که رستوران‌ها و فروشنده‌ها وقت کافی داشته‌اند.

او گفت: «صنعت غذایی هر کاری را که بتواند خواهد کرد تا مانع از اجرای این ابزار مهم بهداشت عمومی شود. تغییر نشانه‌ها، بسته‌بندی‌ها و سامانه‌های داده‌ها وقت خواهد کرد. من این موضوع را درک می‌کنم؛ اما درنهایت لازم است ما اطمینان حاصل کنیم که هنگامی مصرف‌کنندگان برای خرید تصمیم می‌گیرند، اطلاعات تغذیه‌ای در اختیارشان قرار خواهد داشت.»

کد خبر 300600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha