همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف درج یکی از دو عنوان "معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور" و "سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی" در بودجه سال 89 توسط کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شد.

به گزارش مهر، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان، در جلسه علنی پنجشنبه 20 اسفند مجلس در جریان بررسی بودجه سال 89 در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: در مواد لایحه بودجه 1389 به معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری اشاره شده است و این در حالی است که مجلس اصلا سازمان برنامه و بودجه را منحل نکرده که چنین معاونتی جایگزین آن شود.

وی افزود: حتی در برخی موارد عنوان سازمان مدیریت آمده است و مشخص نیست که چرا دولت چنین کاری کرده است و چه طور وقتی سازمان مدیریت منحل نشده ما اختیاراتی را به معاونت برنامه‌ریزی می‌دهیم؟

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خواست تا این موضوع را بررسی کند و در لایحه بودجه 89 به یک سبک و بر اساس موازین حقوقی از این عناوین استفاده شود.
 
به گزارش مهر ، مجلس از زمان انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تشکیل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در سال 86  تا کنون ، همواره این اقدام دولت را غیر قانونی خوانده است و از درج نام این معاونت در مصوبات خود از جمله لوایح بودجه خودداری و به جای آن از نام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استفاده می‌کند.

کد خبر 103239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز