سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

بعضی از رانندگان (چه راننده تاکسی، چه راننده خودروی شخصی) در همه حال دلسوز اطرافیان خود هستند

بعضی از آنها برای اینکه مسافر خود را زودتر به مقصد برسانند تا از  کار و زندگی عقب نماند و بعضی دیگر هم برای اینکه منتظران خود را بیشتر در انتظار نگه ندارند، از هر مسیری و جایی که شده عبور می‌کنند تا این مهم را انجام دهند.

ولی هنوز روانشناسان به این پی نبرده‌اند که چرا آنها فقط هنگام رانندگی، زمان برایشان ارزش پیدا می کند. از سوی دیگر عبور از روی حاشیه‌های ورودی و خروجی بزرگراه‌ها ممنوع است، اما چون قانون مکتوبی مبنی‌بر ممنوع بودن عبور از این حاشیه‌ها در هنگام رانندگی وجود ندارد، راهنمایی و رانندگی اقدام به نصب موانع جداکننده‌ای روی این حاشیه‌ها کرده است تا عبور از روی آنها در هنگام رانندگی مقدور نباشد.

البته این موانع برای آگاه‌سازی راننده‌ها (مثل یک راننده خواب‌آلود) هم هست. با وجود این، رانندگان متخلفی هستند که به زور هم که شده از روی این موانع جداکننده عبور می‌کنند تا در صف انتظار خودروها نباشند. این کار علاوه بر زیرپا گذاشتن حقوق رانندگان دیگر، باعث ایجاد ترافیک در باند کناری بزرگراه می‌شود.

نشان ویژه

از چندی پیش فعالیت گروهی از ماموران پلیس شروع شده که وظیفه آنها کنترل و گشت نامحسوس در شهر است. ماموریت این ماموران پلیس کنترل محل‌های جرم‌خیز و کاهش احتمال وقوع جرم در رابطه با سرقت، شامل جیب‌بری، کیف قاپی، کف زنی، سرقت لوازم خودرو و... و ماموریت‌های ویژه است.

در این میان شهروندان باید توجه داشته باشند که برخی مجرمان نتوانند از این قضیه سوء‌ استفاده کنند. پیش از این دیده شده است که برخی از متهمان  تلاش می‌کنند با معرفی خود به عنوان مامور پلیس و استفاده از تجهیزاتی مانند بی‌سیم از مردم اخاذی کنند. ماموران نامحسوس پلیس علاوه بر کارت شناسایی، دارای نشان ویژه و حکم ماموریت هم هستند که می‌توانید برای شناسایی آن را مشاهده کنید.

فریب خوردگان

برخی از مردم با وجود هشدارهای اعلام‌شده از سوی پلیس باز هم در دام کلاهبردارها و شیادهایی که از اعتقادات آنها سوء‌استفاده می‌کنند، می‌افتند. همین چند وقت پیش در یکی از روستاهای استان گیلان مردی دستگیر شد که با خون مرغ برای مردم واژه‌های عجیب و غریب می‌کشید و ادعا می‌کرد که این دعایی است که مشکلات آنها را برطرف می‌کند.

جالب این است که بعد از دستگیری مشخص شد این مرد حتی سواد خواندن و نوشتن هم نداشته است! از این دسته افراد زیاد دیده می‌شوند که برخی از مردم هم به راحتی گول آنها را می‌خورند.

در این میان برخی هم وجود دارند که حتی ادعای پیشگویی دارند. این افراد که خود را حتی با عناوینی مانند دکتر معرفی می‌کنند برخی حوادثی را در آینده پیش بینی می‌کنند که پس از چند سال مالباخته متوجه می‌شود هیچ‌کدام از آنها اتفاق نیفتاده است.

کاربری ون

مردم از آنجا که خودروهای مسافربر ون کمتر در صف انتظار تاکسی نگه‌شان می‌دارد و همچنین کرایه کمتری ‌می‌پردازند، تاحدودی از ون‌ها راضی‌اند، اما سوار‌شدن بر همین ‌خودروهای ون هم برای بعضی از افراد خوشایند نیست.

اصلی‌ترین ناخوشایندی مسافران به دردسری برمی‌گردد که هنگام سوار و پیاده شدن از خودرو با آن روبه‌رو می‌شوند. برخورد سر مسافر به سقف خودرو، خم‌شدن زیاد برای نشستن و برخاستن، سخت باز و بسته شدن در خودرو و دور بودن راننده برای گرفتن کرایه همه و همه ایراد‌هایی است که به ون‌ها گرفته می‌شود. به هر حال به نظر می‌رسد ون‌ها برای مسافرت‌های طولانی‌تر و مسافران یک مقصد مشترک طراحی شده‌اند.

کد خبر 107239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز