سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب یک بنگاه‌دار کلاهبردار است که به بهانه پرداخت کرایه، مستاجران را سرکیسه می‌کرد

این مرد بعد از کلاهبرداری 140 میلیون تومانی از طعمه‌هایش، بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده است. راز کلاهبرداری‌های مرد بنگاه‌دار با شکایت یکی از مالباختگان در کلانتری 136 فرجام فاش شد. شاکی به ماموران گفت: مدت‌ها بود که در جست‌وجوی آپارتمانی برای اجاره کردن بودم اما بیشتر صاحبخانه‌ها کرایه‌های بالا می‌خواستند. این در حالی بود که من قصد رهن آپارتمان داشتم تا از این طریق دیگر مجبور نباشم کرایه بدهم.

وی ادامه داد: یک روز که به بنگاهی در تهرانپارس رفته بودم، صاحب‌ بنگاه، آپارتمانی را پیشنهاد کرد که ماهانه 400 هزار تومان کرایه آن بود. وقتی گفتم نمی‌توانم کرایه پرداخت کنم، صاحب بنگاه پیشنهادی مطرح کرد که راضی‌کننده بود.

او گفت من پولی را که برای رهن خانه کنار گذاشته‌ام به‌صورت امانت به وی بدهم تا با آن در بازار کار کند؛  در عوض او هم کرایه آپارتمان را ماهانه پرداخت می‌کند تا دیگر لازم نباشد من کرایه‌ای پرداخت کنم.

شاکی گفت: با شنیدن این پیشنهاد، با آن موافقت کردم و بعد از نوشتن قرارداد، 13میلیون تومان در اختیار مرد بنگاه‌دار قرار دادم تا دیگر لازم نباشد کرایه پرداخت کنم. بعد از نوشتن قرارداد به خانه جدید اسباب کشی کردم اما 2ماه بعد صاحبخانه‌ نزد من آمد و گفت که در طول 2 ماه گذشته هیچ پولی به‌عنوان کرایه به وی پرداخت نشده است.

من که حسابی گیج شده بودم خودم را به بنگاه مورد نظر رساندم تا ببینم چرا مرد بنگاه‌دار کرایه را پرداخت نکرده اما در کمال ناباوری دیدم که بنگاه تعطیل است و کسی آنجا نیست. آنجا بود که متوجه شدم فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌ام و صاحب بنگاه بعد از گرفتن پول، آنجا را تخلیه کرده و متواری شده است.

شاکیان به صف

با اظهارات این مرد، پرونده در اختیار بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 4 تهران قرار گرفت اما هنوز تحقیقات پلیسی شروع نشده بود که چند نفر دیگر هم با مراجعه به پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. تمامی شاکیان مدعی بودند که صاحب بنگاهی در تهرانپارس به بهانه اینکه خودش کرایه خانه را پرداخت می‌کند، پول‌هایشان را گرفته و بعد از مدتی متواری شده است.

با افزایش مالباخته‌ها، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد بنگاه‌دار با این شگرد سر 10 نفر از مستاجران را کلاه گذاشته و بعد از دریافت مبلغی حدود 140 میلیون تومان از آنها متواری شده است.

ماموران برای یافتن ردی از این مرد 53ساله که مهدی نام دارد، راهی بنگاه معاملات ملکی او شدند اما تحقیقات حاکی از آن بود که مهدی این مغازه را با مبلغ کرایه بالا اجاره کرده و بعد از اجرای نقشه‌های کلاهبرداری‌اش، شبانه آنجا را تخلیه کرده و متواری شده است.

شناسایی کنید

سرهنگ مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: از آنجا که هنوز سرنخی از متهم فراری به دست نیامده، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او در روزنامه‌ها را صادر کرده و از شهروندان خواسته است درصورت شناسایی این مرد، اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21866349 در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی بگذارند.

وی افزود: افرادی که با این شگرد از سوی مرد کلاهبردار فریب خورده‌اند نیز می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 108246

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز