سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

با اینکه سطل‌های مکانیزه زباله بیش از تلویزیون شعبده‌بازی می‌کند، معلوم نیست چرا عنوان «جعبه جادو» را به تلویزیون داده‌اند.

برای نمونه برخی شهروندان، یک ساختمان چند طبقه در حال تخریب را در سطل مکانیزه سر کوچه جا می‌دهند. آنها به‌جای استفاده از کامیون‌ها برای منتقل کردن نخاله‌های ساختمانی، آنها را هر شب راهی سطل مکانیزه یاد شده کرده و ظرف چند روز ساختمان را در آن ناپدید می‌کنند.

باقی شهروندان نیز از یخچال و تلویزیون گرفته تا کالسکه بچه را در سطل مکانیزه می‌اندازند؛ حال آنکه این سطل‌ها برای زباله‌های خانگی آن هم در کیسه‌های در‌بسته طراحی شده‌اند، نه به‌منظور شعبده‌بازی با دورریختنی‌های غو‌ل‌آسا یا نگهبان جای پارک خودرو و غیره. به هر حال استفاده بهینه از این سطل‌ها به پاکیزگی محل زندگی خودمان می‌انجامد.

ماهی، هر‌ کیلو10‌میلیون تومان

هر یک از ما اگر متوجه شویم ماهی‌ای که کیلویی 3 تا 8‌‌هزارتومان خریده‌ایم فاسد و غیرقابل مصرف است حسابی از کوره در می‌رویم. حال باید تصور کرد چنانچه ماهی‌های کوچک تزئینی که گاه قیمت‌شان به کیلو، از 10‌میلیون تومان هم تجاوز می‌کند اگر بلافاصله بعد از خرید تلف شوند خریدار آنها چه حالی می‌شود.

متاسفانه در بحث فروش حیوانات خانگی با وجود گران‌قیمت بودن آنها و مهم‌تر از آن جاندار بودن این حیوانات، برخی فروشنده‌ها تخصص و آگاهی کافی ندارند و اطلاعات درستی در رابطه با شرایط نگهداری از چنین موجوداتی به خریدار نمی‌دهند. به هرحال جدای از بحث جاندار بودن این حیوانات، فروشنده‌ها و مسئولان اتحادیه‌های فروشندگان حیوانات خانگی باید به این نکته واقف باشند که این حیوانات به قول قدیمی‌ها« فیل نیستند که مرده و زنده‌شان 100 تومان بیارزد».

برنامه مصرف دارو

با اینکه رسانه‌ها هر روز مردم را از مصرف خودسرانه داروها و خوددرمانی‌ برحذر می‌دارند اما گویا این روزها جدا از کسانی که هنوز گوش‌شان به این نکته که بدون تجویز  دکتر اقدام به‌خوردن هیچ دارویی نکنید، بدهکار نیست، باید هشداری هم به عده‌ای دیگر برای رفتن زودبه‌زود به دکتر بابت هر مسئله‌ای داده شود.

جالب است که این افراد بیشتر کسانی هستند که به زیبایی خود اهمیت زیادی می‌دهند و به‌عنوان مثال برای یک جوش ساده راه مطب دکترها را در پیش می‌گیرند. موضوع اصلی که در رابطه با این افراد مطرح می‌شود مصرف زیاد انواع داروهای مختلف در طول  روز است که هر دکتری بنابه‌ موردی آنها را برای بیمارش تجویز کرده است.

خیلی از این افراد، دکترها را از انواع داروهای دیگری که مصرف می‌کنند آگاه نمی‌کنند ولی در عوض اینطور ادعا می‌کنند که برای مصرف بموقع داروها یک برنامه زمانی منظم تشکیل داده‌اند. در حالی که مصرف توامان داروهای مختلف نه‌تنها ممکن است مشکل‌ شخص را برطرف نکند بلکه به مشکلات جسمانی حادتری منتهی شود.

تلفن برنده یا برنده تلفنی

برخی از عرضه‌کنندگان اجناس و شرکت‌های خدماتی داخلی، گوی سبقت را از  متقلبان اینترنتی خارجی ربوده‌اند و با خط تلفن اقدام به فروش اجناس و ارائه خدمات خود با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی آنها می‌کنند.

این شرکت‌ها با گرفتن شماره تلفن‌های منازل و اداره‌ها و‌...  به‌صورت تصادفی جدا از خروس بی‌محل بودنشان، به هرکسی که پاسخگوی تلفن باشد می‌گویند که خط وی برنده یک جایزه از طرف شرکت‌شان شده است و برای خاص نشان دادن ارائه خدمات‌شان اینطور عنوان می‌کنند که جایزه یا جوایز به‌صورت رایگان برای وی ارسال می‌شود. البته در انتها ارسال جایزه به ازای فرستادن یکی از محصولات‌شان و خالی‌کردن جیب مشتری تمام می‌شود.

کد خبر 109256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز