جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: با روشن‌شدن سرقت‌های گسترده جیب بر حرفه‌ای که مدتی نیز به عنوان دندانپزشک، اقدام به طبابت کرده بود، بازپرس پرونده، دستور انتشار تصویر بدون پوشش این متهم سابقه دار را صادر کرد.

تحقیقات پلیسی کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی درباره این پرونده، از دهم آبان ماه پارسال و هنگامی آغاز شد که یک مرد مالباخته که پول و مدارک شناسایی وی در داخل اتوبوس بی‌آر تی، به سرقت رفته بود به کلانتری انقلاب رفت و از سارق ناشناسی شکایت کرد.

با گزارش این سرقت با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 6 تهران،  پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.مرد مالباخته به کارآگاهان گفت: در خیابان آزادی سوار اتوبوس بی‌آرتی شدم اما هنگام پیاده شدن متوجه شدم زیپ کیف دستی‌ام باز شده و پول و مدارک شناسایی‌ام سرقت شده است.

با توجه به شیوه سرقت که به‌نظر می‌رسید کار یک حرفه‌ای باشد ماموران، آلبوم مجرمان حرفه‌ای را در اختیار مالباخته قرار دادند و وی با دیدن تصاویر متهمان یک سارق سابقه دار را که بیش از 10 بار به اتهام جیب بری و جرایم دیگر دستگیر شده بود، شناسایی کرد.

مالباخته به ماموران گفت: این مرد در داخل اتوبوس دائما در کنار من پرسه می‌زد اما به خاطر سن و قیافه‌اش هرگز فکر نمی‌کردم که او یک جیب بر باشد.با شناسایی این متهم،  کارآگاهان به بررسی سوابق وی پرداختند و در این بررسی‌ها مشخص شد که این تبهکار سابقه دار،  نخستین بار در سال 1358 دستگیر شده و از آن به بعد به‌ترتیب در سال‌های 59،  60،  70،  85،  86 و 87 بارها به اتهام ارتکاب جیب بری دستگیر و روانه زندان شده است.

وی یک بار نیز به اتهام دخالت غیرمجاز در امر دندانپزشکی در سال 1370 دستگیر و روانه زندان شده بود.  در آن پرونده این مرد تبهکار به‌عنوان دندانپزشک اقدام به باز کردن غیرمجاز یک مرکز دندانپزشکی کرده بود که پس از طرح شکایت توسط یکی از مراجعه‌کنندگان به دندانپزشکی،  شناسایی و روانه زندان شده بود.

سوابق این متهم نشان می‌داد که وی آخرین بار خرداد ماه 87 دستگیر و روانه زندان شده بود اما به محض آزادی، مخفیگاه خود را تغییر داده و از سال 88 دوباره جیب‌بری‌های خود را از سر گرفته بود.

در این مرحله تحقیقات بر یافتن مخفیگاه این متهم متمرکز شد و سرانجام ماموران موفق شدند مخفیگاه جدید متهم را در فلکه دوم تهرانپارس شناسایی کرده و یازدهم خردادماه با دستور قضایی مخفیگاه این متهم را به محاصره درآورده و با ورود به آنجا و دستگیری سارق سابقه‌دار، یک سلاح کمری،  یک دستگاه شوکر، 30دستگاه تلفن همراه،  صدها عدد کارت سوخت، کارت شناسایی ملی و بیمه‌نامه‌های خودروهای متعلق به دیگران و... را کشف کردند.

با انتشار خبر دستگیری این متهم در مطبوعات، تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شدند اما با توجه به آنکه احتمال می‌رود که متهم در فعالیت‌های مجرمانه خود در یکسال گذشته علاوه بر جیب‌بری، جرایم خشن دیگری را رقم زده باشد، قاضی مهرآرا - بازپرس پرونده- دستور انتشار عکس بدون پوشش متهم را صادر کرد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی،با اعلام این خبر گفت: از کلیه شهروندان و مالباختگانی که متهم را شناسایی کرده و از وی شکایت دارند دعوت می‌شود برای طرح شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر و یا شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران مراجعه نمایند.

کد خبر 109916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز