مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: محمدباقر قالیباف شهردار تهران 31 خرداد از مدیران خود خواست به‌گونه‌ای عمل کنند که تا پایان سال، کار اتصال بزرگراه شهید زین‌الدین از سه‌راه آزمایش در شرق تهران به انتهای بزرگراه شهید همت (منطقه وردآورد) به پایان برسد.

قالیباف 31 خرداد در مراسم ساماندهی و بازسازی بزرگراه شهید بابایی با بزرگ و سخت دانستن کار ساخت بزرگراه شهید زین‌الدین گفت: هزینه تملک اراضی بر سر راه بزرگراه شهید زین‌الدین حدود 700 میلیارد تومان برآورد شده که 3 تا 4 برابر هزینه ساخت آن است.
شهردار تهران همچنین به اتفاقات خوبی اشاره کرد که قرار است در مناطق شرقی و جنوبی شهر تهران رخ دهد.

تصویب طرح عظیم خدماتی،  فضای سبز، فرهنگی،  تفریحی اراضی قلعه مرغی در جنوب تهران که قبلا کاربری آن نظامی بود و برنامه‌های گسترده نوسازی بافت‌های فرسوده در شرق تهران و محله شمیران نو از جمله این اقدامات است.

وی با اعلام اینکه دهه چهارم انقلاب به فرموده رهبر معظم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، گفت: این مهم جز درصورت همت، کار و تلاش تحقق پیدا نخواهد کرد.
این درحالی است که به گفته قالیباف امروز عرصه بحث و جدل و حرف و حدیث، بسیاری از انرژی‌ها را هدر می‌دهد.

شهردار تهران گفت:‌ای کاش در جامعه ما فعالیت و کار و تلاش صادقانه و خردمندانه مبنای عزل و نصب‌ها قرار می‌گرفت چرا که خواسته مردم و رهبری در این نهفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم، تلاش جهادی شهرداری تهران در ایام عید برای ایجاد ساماندهی وضعیت شهر را به‌خوبی درک کردند هرچند برخی رسانه‌ها اصلا به این مسائل توجهی نداشتند که البته اشکالی ندارد زیرا مهم این است که کار ما مورد قبول خدا و مردم باشد.

همچنین به‌نظر شهردار تهران کار جهادی که به‌منظور ساماندهی محورهای شهید بابایی، خیابان دکتر شریعتی و بزرگراه شهید چمران در ایام نوروز صورت گرفت نشان می‌دهد چه ظرفیت‌هایی در کشور،  افراد و سازمان‌ها وجود دارد و علاوه بر این، نشان‌دهنده خیر و برکتی است که در کار جهادی وجود دارد.

وی در این باره به زمان ساخت تونل توحید اشاره کرد و گفت: 30 ماه برای ساخت تونل توحید یک رکورد در دنیا محسوب می‌شود اما وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم و کارمان را تجزیه و تحلیل می‌کنیم می‌بینیم 51 درصد تونل توحید در عرض 8 ماه و 49 درصدش در عرض 22 ماه ساخته شد؛ بنابراین تونل توحید را می‌شد 16ماهه نیز ساخت.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به توجه شهرداری به شرق و جنوب تهران اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ریزی‌های خود توجه به شرق و جنوب تهران را در دستور کار قرار دادیم البته نه به این معنا که کار در شمال یا غرب تهران متوقف شده باشد.بنا بر این گزارش، در پایان مراسم دیروز از تندیس شهید بابایی با حضور همسر این شهید پرده برداری شد.
این تندیس قرار است در ابعاد بزرگ‌تر در ورودی بزرگراه شهید بابایی نصب شود.

صرفه‌جویی 25 درصدی در بازسازی بزرگراه شهید بابایی

در مراسمی که روز گذشته به مناسبت بهره‌برداری از طرح بازسازی،  بهسازی و ساماندهی بزرگراه شهید بابایی برگزارشده بود مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران طی سخنانی گفت: درحالی‌که بهسازی و بازسازی بزرگراه شهید بابایی به یکسال و نیم زمان احتیاج داشت اما ما موفق شدیم با یک کار جهادی این کار را تنها طی 8 هفته ( 18 اسفند تا 18 اردیبهشت) با بهترین کیفیت به پایان برسانیم.

مازیار حسینی اظهار داشت: 13 کیلومتر مسیر رفت و برگشت از دانشگاه  امام حسین(ع) تا آبعلی به‌صورت اساسی بازسازی شد. وی همچنین در تشریح اقدامات انجام شده در بزرگراه شهید  بابایی به نصب 75 کیلومتر گاردریل، 29 کیلومتر جدول کاری، 121 هزار متر مربع تراش آسفالت، 94 هزار تن عملیات بازیافت سرد، 65 هزار متر زیبا‌سازی‌ و  140 هزار متر مربع فضای سبز اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: در بازسازی بزرگراه شهید بابایی از  آسفالت متخلخل استفاده شده که در مواقع بارندگی از ایمنی و اصطکاک بالا برخوردار است و علاوه برآن به‌دلیل قدرت جذب آب روی سطح معبر جمع نمی‌شود و عمر طولانی دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به احداث کارخانه بازیافت در محل اجرای پروژه طی یک هفته تصریح کرد: در طول مدت انجام کار،  حتی یک کامیون نخاله از محل خارج نشد.

کد خبر 110177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز