معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر، گفت:" پل فلزی سنگین روی جوی خیابان ولیعصر نیز برای رفت و آمد ماشین آلات اجرا شده است ."
علاوه بر این در کارگاه مدرس هم حفاری تونل دسترسی به تونل های شمالی و جنوبی تکمیل شده است.
مازیار حسینی، معاون فنی عمران شهرداری تهران اعلام کرد:" عملیات اجرایی این تونل که بار ترافیکی بزرگراه های نیایش و صدر را کاهش می دهد، با استقرار 9 کارگاه در بزرگراه مدرس، صدر و انتهای خیابان گل آذین- پارک نونهالان- ضلع شمالی بزرگراه صدر- خیابان ولیعصر( پارک ملت) - کردستان، نیایش- کارگاه مرکزی پارک ملت- نیایش- ملاصدرا- گلشهر انجاممیشود."
تونل صدر نیایش با دو تونل رفت و برگشت به طول 5265 متر طراحی شده و بر اساس طرح مهندسی پروژه پهنای تونل های رفت و برگشت، هر یک 16 متر است و در مسیر غرب به شرق بزرگراه نیایش در تقاطع خیابان ولیعصر و مسیر شرق به غرب بزرگراه صدر( ورودی بزرگراه های چمران و مدرس) واقع شده و بزرگراه های صدر نیایش را دو تونل رفت و برگشت به هم متصل می کند.
در اجرای این پروژه دو روش" تونلی" و " کندوپوش" برای ساخت سازه های زیرزمینی در نظر گرفته شده است.
در ضمن،حسینی توضیح داد:" همزمان با عملیات اجرایی تونل صدر نیایش، اقدام لازم برای بر طرف شدن معارضان تاسیساتی در جریان بوده و پیش بینی می شود حفاری تونل های شمالی در کارگاه کردستان و تونل جنوبی در کارگاه ولیعصر و عملیات اجرایی در محدوده کارگاه مدرس و آفریقا، همچنین حفاری تونل دسترسی در کارگاه گلشهر در سه ماه آینده اجرایی شود."
معاون فنی عمران شهرداری تهران درخصوص مشکلات و موانع این پروژه که از بزرگ ترین پروژه های عمرانی مدیریت شهری محسوب می شود، گفت:" در این پروژه ، تاسیسات زیرزمینی، زمین های معارض، جابجایی درختان، مسایل مالی و نقدینگی پروژه ، همچنین فرایند تامین دیدگاه های تکمیلی کارفرما در طراحی پروژه، ازجمله مسایل و مشکلاتی است که با آن مواجهیم."
بر این اساس، عملیات حصارکشی و تجهیز کارگاه، احداث ساختمان ها و کانکس های کارگری، حفر گمانه شناسایی و حفاری رمپ و تونل های شمالی و جنوبی به سمت شرق و غرب در محدوده رمپ، همچنین ساخت ازمایشگاه مرکزی پروژه از جمله فعالیت های پروژه به صورت تجمعی است.