دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

این روز‌ها برای پیگیری بهتر امور، در بیشتر اماکن عمومی، دوربین مداربسته نصب شده است.

آب سردکن و دوربین

در همین تهران، از کیوسک روزنامه‌فروشی گرفته تا آبسردکن نبش میدان‌، مجهز به دوربین مداربسته هستند. نتیجه‌گیری بسیار راحت است؛ مواظب باشید خودتان سوژه این دوربین‌های نظارتی نشوید. شاید آوردن یک نمونه مفید باشد. اگر اهل سیگار باشید شاید از آن دست افرادی باشید که با اینکه ته‌سیگار را در سطل زباله پیاده‌رو می‌اندازند اما چنانچه فردای آن‌ روز در خیابان دیگری سطل زباله‌ شعله‌وری را مشاهده کنند زیر لب در مورد بی‌توجهی برخی افراد حسابی سخنوری می‌کنند.

این بدان دلیل است که شما بعد از انداختن ته‌سیگار آنجا منتظر نمی‌مانید و دیگران هستند که شعله‌ور شدن سطل را می‌بینند. با وجود این شاید دوربینی که حرکت اشتباه شما را ضبط کرده چند روز بعد حرکات شما را به یک کلیپ دیدنی تبدیل کند و شما نتیجه کار خود را البته همراه با دوستان و همکاران ببینید. به‌هر حال از آنجا که این دوربین‌ها هر نوع حرکتی را ضبط می‌کند به‌خاطر آبروی خود نیز که شده کمی بیشتر دقت کنیم.

تونل گاز

بخشی از شهرک‌های اطراف پایتخت محل تجمع کامیون‌داران است و آنها نیز هر روز صبح هوای محله را پیش از بیدار‌شدن بقیه در شرایط هشدار قرار می‌دهند. در چنین محله‌هایی نه‌تنها صدای اگزوز تریلی 18‌چرخ جایگزین صدای خروس‌های سحرخیز می‌شود بلکه پل‌های عابر نیز می‌توانند نمونه‌ خوبی از اتاق گاز شوند؛ زیرا هر گاه راننده‌‌ها، کامیون را کنار اماکن پررفت‌وآمد روشن بگذارند این محل مانند تونل گاز می‌تواند هر رهگذری را دچار مسمومیت تنفسی کند. به‌هرحال برای جابه‌جایی کامیون‌ها می‌توانید مراتب را به سامانه 137‌اطلاع دهید.

قفل پارک

اگر سیم ترمز دستی خودرو ناگهان بریده و هنگام پارک کردن خودرو اعتمادی به در دنده گذاشتن آن ندارید شاید این بریدگی‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید به کارتان بیاید. می‌توانید چرخ خودرو را به آرامی داخل این چاله بگذارید و خیالتان از حرکت نکردن خودرو راحت باشد. البته اگر هنگام بازگشت، خودرو از چاله در نیامد و دیگران هم به دست‌فرمان شما حسابی خندیدند به خودتان مربوط است. راهکار بهتر این است که زود به تعمیرگاه مراجعه و ترمزدستی را تعمیر کنید. بعد از آن نیز با خبر دادن محل این چاله کوچک باعث شوید شخص دیگری ناغافل داخل آن نیفتد؛ زیرا بیرون آوردن برخی خودرو‌ها از این گودال‌ها کار هر کسی نیست.

شلوغی مترو

اگر بودجه‌ مربوط به خرید واگن‌های جدید برای مترو به هر دلیلی به دست مسئولان این اماکن زیربنایی و مرتبط با آلودگی هوا نرسد شاید تا چندی دیگر علاوه بر افزایش آلودگی هوا صحنه‌های ناخوشایند دیگری را نیز شاهد باشیم. برای نمونه این‌طور که پیش می‌رود ممکن است نگهبان‌های قطار زیرزمینی به علت افزایش حجم مسافران مجبور شوند مانند کشور‌های پرجمعیت شرقی، آنها را به داخل قطار هل دهند تا در‌ها بسته شود.

البته در همین شرایط فعلی نیز به نظر می‌رسد برخی از همین الان در حال تمرین کردن هستند تا به استقبال روز‌های آینده بروند. برای نمونه به‌محض باز‌شدن در‌ واگن‌ها با فشار و هل دادن دیگران وارد آن می‌شوند حال آنکه برخی می‌خواهند از واگن پیاده‌شوند و چنانچه جمعیت به سمت داخل هجوم آورد باید در ایستگاه بعدی از قطار پیاده شوند. به‌هر حال بهتر است به جای رفتن به پیشواز شرایط نامطلوب، کمی به حقوق دیگران احترام بگذاریم.

کد خبر 124226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز