شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

این روزها صابون‌ها نه‌تنها با عطرهای گوناگون تولید می‌شوند بلکه تولیدکنندگان‌شان می‌گویند که لطافت و نرمی پوست را نیز به‌همراه می‌آورند.

صابون

با وجود این، اگر پس از حمام‌کردن به‌جای اینکه احساس راحتی و به‌اصطلاح سبک‌شدن کنید، خارش و سوزش را در پوستتان احساس کردید، فکر نکنید که عواملی مانند نوع ماده‌غذایی باعث این موضوع شده است. به‌جای اینکه سریع به دکتر پوست مراجعه کنید نخست، نگاهی به صابون مصرفی‌تان بیندازید. همانگونه که در تصویر می‌بینید در برخی از صابون‌های فله‌ای ارزان‌قیمت، مواد زائدی دیده می‌شود که برای هیچکس معلوم نیست چه چیزی هستند.

شاید تولیدکنندگان برخی انواع صابون‌ها هم مانند تولیدکنندگان برخی انواع دوغ‌ها و نوشابه‌های بی‌کیفیت، راهی برای سوسک و حشرات موذی باز گذاشته باشند تا شاید حیوانات هم حمام کنند. به‌هرحال برای اینکه ردپای سوسک و ... در صابون دیده نشود و درگیر نتایج استفاده از آن نشوید از خرید صابون‌های فله‌ای بی‌کیفیت خودداری کنید. البته ناگفته نماند که روی کیفیت این محصول نیز باید کنترل بیشتری صورت بگیرد.

کلکسیون تخلف

اگر قصد داشته باشید با دوربین ‌گوشی تلفن همراه چند تخلف از قوانین زندگی شهری را به تصویر بکشید در یک مسیر 100‌متری دست‌کم بین 10‌تا 20‌مورد را می‌توانید شکار کنید. با وجود این فرصت ثبت چندین و چند تخلف در یک تصویر شاید در روز یکبار پیش آید. در تصویری که مشاهده می‌کنید 4‌راننده‌ این خودرو‌ها به شکل غیرمسئولانه‌ای به موازات یکدیگر پارک کرده‌اند؛ طوری‌که 2خودرو راه خیابان‌ را تنگ کرده و 2‌خودروی دیگر نیز ورودی یک کوچه را زیر تابلو‌های هشدار‌ دهنده مسدود کرده‌اند.

کمی دقت بیشتر نشان می‌دهد که به‌سطل مکانیزه زباله هیچ توجهی نشده است. به‌هر حال، شهروندان از مسئولان توقع دارند برای روان‌شدن ترافیک و جلوگیری از تخلف‌های رانندگی در کنار ساخت پارکینگ، قوانین بازدارنده‌تری وضع کنند زیرا چنانچه فرهنگ ترافیک به‌همین منوال نادیده گرفته شود کلکسیون‌ تخلف راننده‌ها روز‌به‌روز کامل‌تر می‌شود.

دودزا‌ها در پایتخت

این همه هزینه و انرژی برای از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده انجام شد تا شهر نفسی تازه کند اما تردد برخی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دودزا نشان از این دارد که تردد خودرو‌های دودزا و از رده‌خارج به صفر نزدیک هم نشده است. از سوی دیگر چنانچه خودرویی مانند این مینی‌بوس که در همین چند روز اخیر در شهر تردد می‌کرد جزء خودرو‌های ازرده‌خارج هم نباشد به‌دلیل دودزا بودن بیش از حد باید در همان خیابان نخست متوقف شود.

در غیر این‌صورت هوای شهر در همین وضعیت فعلی باقی خواهد ماند. البته در چند هفته گذشته پلیس نظارت پیگیرانه‌ای به منظور بررسی برچسب معاینه فنی خودرو‌ها داشته است. به همین دلیل تعداد زیادی از خودروها برای مواجه نشدن با جریمه مجدد از سوی پلیس راهی مراکز مجاز معاینه فنی خودرو شدند.

یک قدم تا سانحه

از بلندگوی مترو مدام هشدار‌ها و پیام‌های مربوط به تردد در این محدوده پخش می‌شود؛ با وجود این برخی مسافران اصرار به بی‌توجهی به این هشدار‌ها دارند. برای نمونه ایستادن پشت خطوط قرمز یکی از باید‌های تردد در مترو است اما در هر بار رفت و آمد قطار می‌توان تعداد زیادی از مسافران را مشاهده کرد که به‌راحتی خطوط قرمز یاد‌شده را نادیده می‌گیرند.

به‌هر حال کافی است فردی که پا را فراتر از این محدوده گذاشته است با تنه خوردن مختصری چند سانتی‌متر به جلو رفته یا تعادلش را از دست بدهد؛ آنوقت است که یکی از حوادث مترو البته به قیمت جان آن فرد رخ می‌دهد. از سوی دیگر نادیده گرفتن قوانین دیگر مانند خودداری از دویدن روی پله‌های برقی مترو نیز می‌تواند به خرابی چند روزه این امکان عمومی منجر شود. در مورد آسانسور‌ها نیز به تابلو‌های نصب شده دقت کرده و چنانچه این وسیله، ویژه استفاده کم‌توان‌های حرکتی و جسمی است از سوار شدن به آن خودداری کنید.

کد خبر 124634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز