به‌قول معروف یکی نیست به نویسنده نه‌چندان خوش‌خط این نوشته روی دیوار(تصویر همین ستون) بگوید تو که لالایی بلدی، چرا خوابت نمی‌برد؟

زباله شهر

به این معنی که اگر به پاکیزگی و زیبایی محیط زندگی علاقه‌مندی با این خط‌خطی کردن دیوار منظره را به هم نزن. به‌هرحال ترویج فرهنگ درست با حرکات اشتباه جور در نمی‌آید. در مقابل، برخی شهروندان نیز به جای خط‌خطی کردن دیوار به قدری به پاکیزگی محدوده جلوی منزل و حتی محل کارشان اهمیت می‌دهند که حتی برخی رهگذران با کفش گِلی از این محل عبور نمی‌کنند و سعی می‌کنند آن را دور بزنند و از کمی آن‌طرف‌تر گذر کنند. اما در تصویری که فرشید‌هماوند برای ما ارسال کرده شاید هر رهگذر بی‌توجهی که این نوشته‌ را مشاهده کند برای زباله ریختن کمتر عذاب‌وجدان بگیرد. شاید برای کمتر شدن رفتارهای ناشایست اجتماعی ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

بن‌بست رهگذران

معلوم نیست چرا برخی راننده‌ها تصور می‌کنند دور زدن در یک بن‌بست فقط برای آنها مشکل است و رهگذران چنین مشکلی ندارند. این در حالی است که بن‌بست برای رهگذران گاهی بیشتر از برخورد یک راننده با مسیر بن‌بست ناراحت‌کننده‌ است زیرا راننده بدون ضایع شدن حق خود مجبور است مسیر را دور بزند اما رهگذر با مشاهده خودروی این راننده‌ بی‌توجه احساس می‌کند حقوق وی نادیده گرفته شده است. جالب اینجاست که برخی نیز به بهانه نبود جای پارک کافی در خیابان‌ها به خودشان اجازه می‌دهند در چنین محدوده‌هایی یا حتی جلوی در‌های پارکینگ منازل و ادارات پارک کنند. در حالی که بسیاری از راننده‌ها با وجود کمبود جای پارک، مسیر خود را دورتر کرده و در جایی مجاز و بدون از بین بردن حقوق دیگران خودروشان را پارک می‌کنند.

ماجرای آسانسور

اگر نکات ایمنی و نحوه سوار‌شدن به آسانسور جدی گرفته شود، استفاده از آن، ‌نه خطری در پی دارد و نه معطل‌ماندن کسی را. با وجود این، اگر هنوز هم اعتقاد دارید که سهل‌انگاری در مورد آسانسور هیچ پیامد خطرناکی ندارد، سری به صفحه حوادث روزنامه‌ها بزنید تا ببینید که چندنفر به‌خاطر بی‌دقتی به چاهک آن سقوط کرده‌اند. باز‌نگه‌داشتن در آسانسور توسط برخی از افراد به‌خاطر اینکه اتاق آسانسور همیشه برای آنها در حالت رزرو باشد نمونه‌ای است که باعث‌شده فرد عجولی در طبقه دیگر هنگام سوارشدن، دست‌کم شکستگی نیمی از استخوان‌هایش را با سقوط تجربه کند.

در واقع گاهی در آسانسورهای قدیمی با وجود نبود اتاقک، به‌خاطر عمل‌نکردن صحیح سنسور مربوطه باز می‌شود. علاوه بر این، گاهی برخی با وجود علائم هشداردهنده کار خودشان را می‌کنند تا افرادی پشت در آسانسور، مدت‌زیادی را معطل بمانند. نمونه‌ای از همین مسئله را در مجتمع‌های بزرگ شاهد هستیم که برخی از افراد گرچه می‌دانند جهت حرکت آسانسور خلاف جهت حرکت آنهاست ولی بازهم سوار می‌شوند تا جا برای کسانی که در سایر طبقات می‌خواهند همسو با حرکت آسانسور حرکت کنند نباشد. البته در تصویری که مشاهده می‌کنید باوجود هشدار نوشته‌شده بالای در آسانسور، اثری از فلش نشان‌دهنده جهت آسانسور روی نمایشگر دیده نمی‌شود.

گلباران

اگر در حال رانندگی به ناگاه چند دسته گل به طرف شیشه جلو پرتاب شد تصور نکنید که مراسم گلباران با بالگرد و مراسم‌های اینچنینی برپاست. شاید قضیه به عبور خودروی دیگری مربوط می‌شود که برای عروسی یا عزا به درستی گل‌آرایی نشده است. همین موضوع باعث می‌شود با سرعت گرفتن خودرو، چسب‌ها کنده شده و گل‌ها به سمت راننده‌های دیگر پرتاب شود.

کد خبر 124511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز