همشهری آنلاین: چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران امروز، 28 دی‌ماه، در محل سازمان فعالیت‌‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران امروز، 28 دی‌ماه، با حضور نمایندگانی از نهاد‌ها و مراکز دانشگاهی برگزار شد.

این جلسه به منظور هماهنگی برای برنامه‌های اختتامیه و نحوه قرعه‌کشی و اهدای جوایز به برترین‌های دومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران تشکیل شد، جشنواره‌ای که براساس کتاب «منشور عقاید امامیه» نوشته آیت‌الله العظمی «سبحانی» طی آذرماه سال جاری برپا شد.

«سیدابراهیم هاشم‌ورزی» معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور، در این جلسه بیان کرد: در جلسه قبل مقرر شده بود تا هر سازمان و نهاد همکار در برگزاری این جشنواره به ازای هر 500 شرکت‌کننده، یک کمک هزینه حج و عمره، دو کمک هزینه عتبات عالیات و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس دریافت کند.

در جلسه امروز، هر کدام از نمایندگان درباره نحوه ثبت نام و برپایی آزمون، گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند و از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور تعداد جوایز هر یک از این نهادها به نمایندگان اعلام شد.

در این نشست پیشنهاد شد تا سال آینده به جای اعطای کمک هزینه حج و عمره، برترین‌های سومین جشنواره در قالب کاروان دانشجویی به این سفر معنوی اعزام شوند و تبلیغات گسترده‌تری برای حضور بیشتر دانشجویان صورت گرفته و برای برپایی زمان آزمون روز مناسب‌تری در نظر گرفته شود تا علاقه‌مندان بتوانند به سهولت در این جشنواره حضور یابند.

همچنین در این جلسه مصوب شد تا اسامی برندگان و سهمیه‌ هر یک از نهادهای همکار در برپایی این جشنواره به صورت مکتوب برای این مراکز ارسال شود و این‌گونه تعیین امتیاز حدنصاب برندگان به عهده خود نهادها گذاشته شد تا به اندازه توانشان از دانشجویان خود که در این جشنواره شرکت کردند، تجلیل کنند.

این گزارش حاکی است، نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دانشگاه پیام نور، مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص)، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر اعضای این شورای سیاست‌گذاری است.

کد خبر 126155
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز