جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

محمدحسین فاضلی: «جمهوری اسلامی ایران به‌شدت علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین و لبنان است و از نقش دولت لبنان در تقویت مقاومت اسلامی تجلیل می‌کند و آن را عامل مضاعفی برای برقراری روابط صمیمی و کاری با دولت دوست خود در لبنان می‌داند.»

1-این بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان است که نشان‌دهنده علاقه متقابل و رابطه‌ای صمیمی و استراتژیک بین جمهوری اسلامی و دولت لبنان و شخص رفیق حریری است. اکنون اما قاعده دیگر شده و دادگاه ترور دوست جمهوری اسلامی به محملی برای فشار بر دوستان ایران در لبنان تبدیل شده به‌طوری که حتی بدون آنکه دادگاه نظر نهایی‌اش را اعلام کند، ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها گواه آن چیزی است که از پی خواهد آمد.

این در حالی است که به اعتراف خود مرحوم رفیق حریری، ایران تاثیر بسیار زیادی در خروج اشغالگران صهیونیست و حفظ ثبات و آرامش در این کشور داشته است. او پیش‌تر در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفته بود: «خروج اشغالگران صهیونیست از لبنان نتیجه مقاومت دولت و ملت و حمایت‌های کشورهای دوست ازجمله ایران است.»

2-صحنه لبنان اما این روزها شاهد میدان‌داری گروه‌هایی است که تمام تیرها را به سوی حزب‌الله نشانه رفته‌اند و می‌روند تا مقاومت اسلامی لبنان را آماج کینه‌های خود سازند. در این فرایند البته سعدالدین حریری نقشی کلیدی دارد. او درست برخلاف منش و رفتار پدر که رفیق حزب‌الله بود، هم‌شانه مخالفین و دشمنان قسم‌خورده حزب‌الله و لبنان به سویی رفته که آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه از آن اعلام رضایت می‌کنند. همان‌ها که در جنگ 33روزه با اعمال فشارهای سنگین خواهان به اتمام رساندن بحث مقاومت در لبنان و خاورمیانه بودند و نتوانستند به نتیجه برسند، اکنون همان اهداف را در قالب دادگاه در پیش گرفته‌اند.

براساس آمارهایی که خود سازمان ملل اعلام کرده، در طول جنگ 33روزه، رژیم صهیونیستی بیش از 4 میلیون بمب خوشه‌ای بر مساحتی بالغ بر 39 میلیون متر مربع از اراضی جنوب لبنان در 970موقعیت ریخت تا بتواند مقاومت اسلامی را شکست دهد و بازهم نتوانست. آنچه 4میلیون بمب خوشه‌ای نتوانست به انجام برساند، اکنون دشمنان با طرح دادگاه حریری در جست‌وجوی آنند. دادگاهی که متهم اصلی در آن غایب است و به جای به محاکمه کشیده شدن و بازخواست شدن با ارائه آدرس‌های غلط توانسته فرزند رفیق حریری را در مقابل بخش عمده‌ای از ملت خود قرار دهد تا عملا بازی به‌گونه‌ای تدارک دیده شود تا آتش اختلاف همواره در سرزمین لبنان زبانه بکشد چرا که بی‌ثباتی در لبنان زمینه دخالت نظامی و حتی اشغال مجدد رژیم صهیونیستی را فراهم می‌سازد و این چیزی نیست که سردمداران رژیم صهیونیستی آن را انکار یا کتمان کنند. آماده‌باش نیروهای اشغالگر قدس و جابه‌جایی لشکرها در مناطق مرزی با لبنان گواه و شاهد این مدعاست.

اما آنچه دشمنان مقاومت اسلامی همواره از آن غافل بودند این است که حزب‌الله یک گروه یا دسته نیست بلکه حزب‌الله یک فرهنگ و سبک زندگی است. فرهنگی که برخاسته از آموزه‌های جاودان اسلام شیعی است که از سرچشمه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب سیراب شده و آن‌را پایانی نیست و نمی‌توان آن‌را به بن‌بست رساند. آنکه شهادت برایش آرزوست و سیدالشهدا(ع) الگوست هرگز در بن بست قرار نمی‌گیرد.

1- بیانات رهبر معظم انقلاب 6/8/76
2- دیدار با رهبر معظم انقلاب24/10/89

کد خبر 126339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز