همشهری آنلاین: شیخ "یوسف قرضاوی" درخطبه‌های نماز جمعه میلیونی مردم مصر که در میدان التحریر شهر قاهره اقامه شد، بر ضرورت از بین رفتن همه مظاهر و نمادهای رژیم سرنگون شده حسنی مبارک از جمله برکناری دولت" احمد شفیق" که منصوب مبارک می‌باشد، تاکید کرد و گفت که انقلاب مصر ادامه دارد.

انقلاب مصر تا محو همه نمادهای رژیم مبارک ادامه می یابد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری العالم، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با بیان اینکه انقلاب مصر بعداز سرنگونی مبارک در اول راه خود است، از جوانان مصری خواست که با قدرت مسیر انقلاب را طی کنند و با حفظ وحدت تا تحقق همه مطالبات به خانه‌ها بازنگردند.

شیخ قرضاوی، جوانان مصری را برای ساختن "مصر جدید" فراخواند و به کسانی که تلاش دارند انقلاب مردم مصر را دور بزنند و یا از این انقلاب سوء استفاده کنند، هشدار داد.

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از ارتش مصر خواست که برای حمایت از مردم همچون سپری مستحکم باشد و برای حفظ امنیت و جان و مال مردم مصر از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی به نظامیان مصری توصیه کرد که از حمایت دولت منصوب حسنی مبارک خودداری و برای آزادی زندانیان سیاسی که سالهای طولانی زیر شکنجه های طاقت فرسای رژیم مبارک بسر برده اند، اقدام کنند.

شیخ قرضاوی بر تشکیل سریع دولتی که وابستگان و عناصر رژیم مبارک در آن نقشی نداشته باشند ، تاکید کرد و گفت که مصر وارد مرحله ای جدید شده و مردم آن سزاوار هستند تا سرنوشتشان را خود رقم بزنند.

تظاهرکنندگان مصری که برای شرکت در جشن های پیروزی انقلاب و تکریم شهدا در میدان التحریر حاضر شده اند، نماز جمعه را به امامت شیخ قرضاوی اقامه کردند.

کد خبر 128558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز