یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت:‌ مرز بین اسلام دینی و اسلام ایمانی در توجه به اخلاق عملی است که با وجود نیاز به گسترش آن، در عرصه مدیریت و زندگی این اخلاق را نداریم.

محمدباقر قالیباف شنبه شب در شورای هم‌‌اندیشی بانوان شهرداری تهران که با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد گفت: اساس حل مسائل و مشکلات اجتماعی بر پیشگیری‌ استوار است و در این زمینه تربیت دختران به عنوان مهم‌ترین بخش اجتماع، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هر موضوعی برای رسیدگی نیازمند داشتن اطلاعات و بررسی‌های همه‌‌جانبه است و موضوعات اجتماعی به دلیل پیچیده‌بودن، شناخت بیشتر و دقیق‌تری می‌خواهد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اهمیت اهداف تعیین شده برای هر کار گفت: این مهم نیست که چه سازمانی چه کاری را انجام دهد، مهم این است که یک ذهن و یک هدف مشترک داشته باشیم و راهکارهای صحیح رسیدن به آن هدف را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری باید اساس هر کاری قرار گیرد افزود: به یقین می‌توان گفت که پیشگیری 95 درصد و کنترل 5 درصد در مسائل اجتماعی نقش دارند و باید در زمان پیشگیری به سن و تناسب و به زبان هر سنی راهکارها را ارائه کرد.

به گفته قالیباف هنگامی که مشکلات عاطفی، فقر اقتصادی و فقر فرهنگی در کنار یکدیگر قرار گیرند نتیجه خطرناکی در بر خواهد داشت که باید از بروز چنین شرایطی جلوگیری کرد.

وی سپس افزود: موضوع دختران فراری پیش از این نیز بررسی شده و به نتایجی رسیده است که می‌توان از آن تجارب در مقطع فعلی نیز استفاده کرد که تشکل‌های غیردولتی شناخته شده و مورد تأیید در این زمینه موفق عمل خواهند کرد.

شهردار تهران میزان جرمی که بانوان در جامعه انجام می‌دهند را از لحاظ آماری کمتر از میزان ارتکاب جرم مردان دانست و گفت: اما به دلیل نقشی که بانوان در جامعه دارند، جرم آنان خطرات بیشتری برای جامعه به وجود می‌آورد.

کد خبر 13345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز