یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معارضان یمنی در واکنش به زمزمه‌های احتمال بازگشت دیکتاتور به یمن اعلام کردند که با تمام توان مانع این امر خواهند شد.

علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "فرانسه "، سخنگوی معارضان یمنی اعلام کرد که معارضان این کشور با تمام توان خود مانع بازگشت "علی عبدالله صالح " دیکتاتور یمن از عربستان به کشور خواهند شد.

دیکتاتور یمن که در حمله خمپاره‌ای جمعه گذشته به کاخ ریاست‌جمهوری در یمن به شدت زخمی شده‌است به بهانه درمان دیشب صنعاء را به مقصد ریاض ترک کرده است و به گفته منابع سعودی اکنون در یک بیمارستان در عربستان بستری است و حالش نیز وخیم است.

این درحالی است که برخی از مقامات نزدیک به صالح مدعی هستند که جراحت صالح بسیار سطحی است و حتی یک مقام مسئول در حزب حاکم یمن اعلام کرد که عبدالله صالح چند روز دیگر به کشور بازخواهد گشت.

خبرگزاری رسمی یمن "سبا " نیز خبر خروج بسیاری از نزدیکان و اعضای خانواده صالح از کشور را تکذیب کرد و گفت که تنها چندین تن از مقامات یمنی که در حمله به کاخ ریاست‌جمهوری زخمی شده‌اند، صالح را در سفر به عربستان همراهی کرده‌اند.

ایسنا نیز در گزارش اعلام کرد عبدربه منصور هادی، معاون رئیس جمهوری یمن که پس از سفر صالح مسئولیت اداره کشور را برعهده دارد با جرالد مایکل فییرشتاین، سفیر آمریکا در صنعاء دیدار کرده و تحولات اخیر این کشور و راه‌های تامین نیازهای اساسی مردم این کشور از جمله نفت‌، گاز و برق و اجرای آتش بس به صورت کامل را بررسی کرد.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت همکاری احزاب اللقاء المشترک برای دستیابی به اهداف مورد نظر و فعالیت در راستای منفعت ملی تاکید کردند.

در این دیدار سفیر آمریکا مورد هدف قرار دادن کاخ ریاست جمهوری در صنعاء را محکوم و ابراز امیدواری کرد که صالح و تمامی زخمی‌های این حادثه هرچه زودتر شفا یابند.

وی نسبت به همکاری کامل آمریکا جهت تامین امنیت‌، ثبات و وحدت یمن تاکید کرد و گفت:‌ دولت آمریکا وضعیت سخت کنونی یمن را درک می‌کند.

منصور هادی پیش از دیدار با سفیر آمریکا با فرماندهان نظامی یمنی و فرزندان علی عبدالله صالح نیز دیدار کرد، اما جزئیاتی درمورد افراد شرکت کننده در این دیدارها و موضوعات بررسی شده در آن منتشر نشده است.

از سوی دیگر، منابع رسمی یمن تاکید کردند که فرزندان صالح و فرماندهان نظامی این کشور همچنان در خاک این کشور به سر می‌برند.

این در حالی است که خبرهای ضد و نقیضی در مورد مسافرت فرزندان صالح به همراه پدرشان به عربستان منتشر شده است.

کد خبر 136837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز