در تازه‌ترین تصمیم‌گیری مسئولان باشگاه پرسپولیس محمد مایلی‌کهن به‌عنوان مدیرفنی این باشگاه منصوب شد.

فوتبال

سرمربی فصل گذشته سایپا که یکی از 5 گزینه مربیگری پرسپولیس برای لیگ یازدهم بود، برخلاف دیگر گزینه‌ها برنامه خود را به کمیته فنی پرسپولیس ارائه نداد و پیش از انتصاب حمید استیلی انصراف خود را اعلام کرد. محمد مایلی‌کهن البته در مصاحبه‌های خود حمایتش را از مسئولان فعلی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد .محمد مایلی‌کهن که برخلاف برخی پیشکسوتان پرسپولیس از انتخاب‌های حبیب کاشانی راضی به‌نظر می‌رسید سعی کرد از او «انتقاد» نکند و روز گذشته مدیرفنی پرسپولیس شد. در بخشی از متن حکم سرپرست باشگاه پرسپولیس به مایلی‌کهن آمده است: «بدیهی است، اعضای محترم کمیته فنی و کادر فنی تیم فوتبال باشگاه از نظرات و تجربیات حضرتعالی بهره‌مند خواهند شد.» محمد مایلی‌کهن که روزگاری کاندیدای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بود، بعد از اینکه مدیرعامل نشد، در شان خود ندید که عضو هیأت‌مدیره این باشگاه شود. با وجود این دیروزدر شرایطی مدیرفنی پرسپولیس شده که در فوتبال ایران پست مدیریت فنی تعریف مشخصی ندارد.

ائتلاف پیشکسوتان

محمد مایلی‌کهن یکی از پیشکسوتان پرسپولیس به حساب می‌آید که اکنون در این باشگاه دارای سمت هم شده است. همچنین محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس است و محمد پنجعلی، بیژن ذوالفقارنسب و محمد زادمهر در کمیته فنی حضور دارند. به نظر می رسد سیاست جدید سرپرست موقت پرسپولیس برای جذب پیشکسوتان این باشگاه در راستای رقابت با کمیته پیشکسوتان پرسپولیس است که‌ از دیروز در دفتر باشگاه استیل آذین شروع به کار کرد. کمیته پیشکسوتان پرسپولیس که با پیشنهاد حسین هدایتی تشکیل شده است، نفراتی چون علی پروین، علی دایی و احمدرضا عابدزاده را در اختیار دارد و روز گذشته نیز نخستین جلسه این کمیته برگزار شد. علی پروین، امیر عابدینی، حسین هدایتی، عباس انصاری‌فرد، احمدرضا عابدزاده، همایون بهزادی، جعفر کاشانی، محمد صادقی، جواد‌الله وردی، اکبر کارگر جم، کاظم سیدعلیخانی، بهروز رهبری فرد، مصطفی قنبرپور و بیوک وطن‌خواه نفراتی بودند که در این جلسه حضور داشتند.

البته علی دایی نیز غایب بزرگ این نشست به حساب می‌آمد. علی پروین پس از این نشست به خبرنگاران گفت: «جلسه خوبی بود و همبازی‌های قدیمی‌مان را بعد از چند سال دیدیم. برخی از آنها را 6-5سال‌ ندیده بودم. امیدوارم این جلسات ادامه داشته باشد تا به هدف‌مان برسیم. هدف ما این است که پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود و پیشکسوتان بهترین نفرات برای دریافت این باشگاه هستند.» جالب اینکه پروین در مورد رای‌گیری برای انتخاب 5عضو هیأت‌مدیره پیشکسوتان نیز گفت: «صلاح دیدیم رای‌گیری نکنیم و با بهزادی و دوستان می‌نشینیم نفرات را انتخاب می‌کنیم.» او در مورد اینکه پشتوانه مالی خرید باشگاه پرسپولیس را دارید یا نه، ادامه داد:

«اگر پشتوانه نداشتیم چنین پیشنهادی نمی‌دادیم. اینگونه نیست که امروز پیشنهاد بدهیم و فردا که با آن موافقت کردند، تازه به‌دنبال پول بدویم.» تشکیل کمیته پیشکسوتان پرسپولیس باعث نگرانی باشگاه پرسپولیس شده است؛ به‌خصوص که امیر عابدینی، مدیرعامل سابق پرسپولیس و یکی از اعضای کمیته پیشکسوتان پرسپولیس گفت: «بحث ما کاشانی نیست، ما می‌خواهیم باشگاه به اهلش برسد.» او ادامه داد: «از رئیس‌جمهور می‌خواهیم پرسپولیس را به صاحبان اصلی‌اش بازگرداند.» معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس اما مدعی شد اظهارات عابدینی می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد . این در حالی است که استیلی، سرمربی جدید پرسپولیس گفت که به نظرات کمیته پیشکسوتان احترام می‌گذارد: « هرچه بگویند روی چشمم می‌گذارم.»

کد خبر 139710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز