لندن: دولت انگلیس در حال بررسی طرحی است که با اجرای آن سلامتی کارمندان در محیط اداره کمتر از پیش به خاطر پشت‌میزنشینی به خطر می‌افتد.

مرکز اسلامی انگلستان

در این طرح قرار است به کارمندان دستورالعملی داده شود که آنها را موظف می‌کند هنگام صحبت با تلفن راه بروند و برای رساندن پیغام‌های شخصی و نامه‌های غیراداری از ایمیل و برنامه‌های گپ اینترنتی، استفاده نکنند. همچنین کارمندان باید کمتر از آسانسور استفاده کنند و آنهایی که پیاده یا با دوچرخه به اداره بیایند نیز در آخر هر ماه مشمول دریافت پاداش خواهند شد. اجرای این طرح پس از آن جدی شد که وزارت بهداشت این کشور از افزایش وزن شهروندان ابراز نگرانی و اعلام کرده است که از هر10نفر 6نفر اضافه وزن دارند و با ادامه این روند تا سال 2050میلادی از هر 10نفر 9نفر اضافه وزن خواهند داشت.

خطرناک‌ترین فرودگاه جهان

توکیو: در حالی که این روزها فهرست‌های گوناگونی از فرودگاه‌های خطرناک جهان منتشر می‌شود یک‌محقق انگلیسی خطرناک‌ترین فرودگاه جهان را فرودگاه بین‌المللی توکیو می‌داند. مت اوئن با استفاده از اطلاعات موجود درباره تعداد و بزرگی سونامی‌هایی که در جهان رخ داده‌اند و ترکیب این اطلاعات با بزرگی زمین لرزه‌ها و دیگر رویدادهایی که منجر به بروز سونامی می‌شوند، توانست10منطقه ساحلی پرخطر که در آنها فرودگاه بنا شده است را رتبه‌بندی کرده و بر این اساس فرودگاه بین‌المللی توکیو (هاندا) رتبه نخست سونامی‌خیز بودن را به خود اختصاص داد. البته این فرودگاه از محافظ‌های متعددی برخوردار است اما هنوز مشخص نیست که آنها در برابر امواج کوبنده سونامی از مقاومت کافی برخوردار هستند یا خیر.

شبح‌ جغد روی پنجره

لندن: اعضای خانواده‌ای انگلیسی پس از اینکه تصویر شبح‌مانندی از یک‌جغد را روی شیشه خانه‌شان مشاهده کردند متعجب شدند و بلافاصله پلیس را در جریان ماجرا گذاشتند. پلیس و کارشناسان سازمان حفاظت پرندگان پس از بررسی ماجرا، احتمال می‌دهند که جغد به‌علت نداشتن دید مناسب در روز با پنجره منزل آنها برخورد کرده و تصویر آن روی شیشه پنجره باقی مانده است. صاحبان این خانه به خبرنگاران گفتند: پس از دیدن تصویر این پرنده روی شیشه حسابی تعجب کردیم اما پس از آن هرچه بیرون از خانه را گشتیم اثری از آن نبود. کارشناسان نیز گفتند: به احتمال زیاد این جغد آسیب جدی ندیده و شاید فقط به یک‌سردرد گذرا مبتلا شده باشد. با وجود این، آنها هنوز نتوانسته‌اند علت دقیق باقی‌ماندن تصویر جغد روی شیشه را دریابند.

فرار از زندان با دست خالی

تگزاس: 2 ‌زندانی آمریکایی برای فرار از زندان راهی جز درگیری مستقیم و البته بدون هیچگونه سلاحی با نگهبانان زندان پیدا نکردند. ترنت آرچی به همراه دیویس مک‌لسکی یکی دیگر از هم‌سلولی‌هایش در این راه به ماموران حمله کردند. آرچی که باید 40سال را به‌خاطر ارتکاب قتل در زندان سپری کند حدود 20‌دقیقه مشغول صحبت با مادرش بود و زمانی که یکی از ماموران در‌های اتاق انتظار را برای زندانی دیگری باز کرد ناگهان وی به‌همراه دیویس به ماموران حمله کردند. در جریان این درگیری آرچی موفق شد بگریزد و از در بیرون برود اما لباس مک‌لسکی پاره شد و مامور پلیس موفق شد وی را دستگیر کند. مدیر این زندان به خبرنگاران گفت: همه ماموران پلیس این زندان و حتی برخی از خدمه هم با این دو نفر مبارزه کردند اما آرچی همه را هل داد و فرار کرد.

کد خبر 140209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز