شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

یوتسا ست‌کوویچ از اینکه تیمش بدون بازی‌های تدارکاتی قرار است در رقابت‌های قهرمانی جهان در برزیل حاضر شود عصبانی و گلایه‌مند است.

یوتسا ست‌کوویچ - سرمربی والیبال

او به‌نوعی معتقد است که همه امکانات فدراسیون و والیبال ایران در ماه‌های اخیر به جای آنکه در اختیار این تیم باشد در اختیار تیم‌های دیگر از جمله تیم بزرگسالان بوده و این بازیکنان تیم جوانان بوده‌اند که مشکلات را به جان خریده و در زمان‌های نامناسب از خواب بیدار شده و زودتر تمرین کرده‌اند تا مبادا خللی در تمرینات تیم ملی به‌وجود ‌آید. سرمربی صربستانی تیم جوانان با وجود آنکه چندان تمایلی به گفت‌وگو با رسانه‌ها در روزهای اخیر نداشت حین تمرین‌دادن تیمش به چند سؤال خبرنگار همشهری پاسخ گفت.

  • آیا قبل از اعزام به مسابقات جهانی بازی‌های تدارکاتی برای این تیم پیش‌بینی نشده بود؟

مگر می‌شود پیش‌بینی نشده باشد؟ آن‌قدر مشکل داشتیم که نتوانستیم آن را اجرایی کنیم. ما دلمان می‌خواست که تیم برای انجام چند بازی تدارکاتی به بلغارستان برود که گفتند شرایطش فراهم نیست و در نهایت نیز مجبور شدیم به همین چند بازی درون‌اردویی با تیم‌های پیکان، نیروهای مسلح و تیم ملی بسنده کنیم. این در حالی است که حریفان ما با سفر به نقاط مختلف جهان خود را آماده حضور در این مسابقات کرده‌اند. همین صربستان حریف اصلی ما در بازی‌های مقدماتی جدا از حضور در چندین تورنمنت اروپایی با برزیل بازی کرده و اکنون که با شما صحبت می‌کنم با بلغارستان مشغول بازی تدارکاتی در صوفیه است.

  • گفته می‌شود با توجه به یک هفته زودتر اعزام شدن به برزیل قرار است چند بازی دوستانه با تیم جوانان این کشور برگزار کنید.

چیزی معلوم نیست. فعلا با انجام یک بازی موافقت کرده‌اند؛ باید دید بعدا چه پیش خواهد آمد.

  • با این حساب از روند آماده‌سازی‌ تیم چندان راضی نیستید؟

انتظار داشتم از تیمی که قرار است به مسابقات با اهمیتی چون رقابت‌های قهرمانی جهان می‌رود حمایت بیشتری صورت بگیرد.

  • این اتفاق نیفتاد؟

معلوم است که نیفتاد. همه فکر و ذکرها متوجه تیم ملی بزرگسالان بود و حتی شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که به‌دلیل مشکلات سربازی برخی از بازیکنان، تمرینات تیم دچار بی‌نظمی شد، همچنین به‌دلیل کمبود فضای تمرین مجبور بودیم ساعت 5 صبح بازیکنان را از خواب بیدار کنیم تا 7 صبح آماده تمرین شویم مبادا خللی در تمرینات تیم ملی بزرگسالان پیش ‌آید.

  • جای کدام بازیکن در ترکیب تیم جوانان خالی است؟

سامان فائزی که متأسفانه به‌رغم نیاز به او با تیم نیروهای مسلح به مسابقات سیزم رفت.

  • ولی شما یک سال پیش او را از ترکیب تیم جوانان در آستانه مسابقات آسیایی تایلند کنار گذاشته بودید!

آن موقع او مصدوم بود و بردنش می‌توانست به او صدمه بزند. آن تصمیم برای حفظ سلامتی‌‌اش بود ولی حالا او بهترین سرعتی‌زن تیم جوانان می‌توانست باشد که متأسفانه تیم نیروهای مسلح به تیم جوانان ترجیح داده شد.

  • پیش‌بینی ست‌کوویچ از نتایج تیم جوانان در برزیل چیست؟

هیچ قولی نمی‌دهم. همه شرایط باید برای موفقیت مهیا باشد. در کنار امکانات، برنامه‌ریزی و عملکرد خوب، شانس هم باید داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

کد خبر 141004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز