ورشو: هواپیمای بوئینگ 767 از ایالت نیوجرسی آمریکا به قصد فرود در ورشو پایتخت لهستان از زمین برخاست اما پس از اینکه چرخ‌های هواپیما باز نشد خلبان مجبور شد در یک فرود اضطراری بدون چرخ‌ها فرود آید.

boeing

olish LOT Boeing 767 airlines

درحالی‌که ظرف چند هفته گذشته این چندمین بار است که در نقاط مختلف جهان خلبان‌ها مجبور به فرود اضطراری ناشی از باز نشدن چرخ‌ها می‌شوند اما این مورد یعنی فرود بدون هیچ‌یک از چرخ‌ها از همه عجیب‌تر بود. قابل توجه اینکه با وجود آتش گرفتن موتور در لحظه‌های آخر فرود، تمام مسافران سالم از مهلکه نجات پیدا کردند. این نخستین بار است که هواپیمایی در لهستان بدون اینکه چرخ‌هایش باز شود سالم فرود می‌آید.

صید ماهی سه چشم

کوردوبا: یک ماهی بزرگ که دارای سه چشم سالم است از دریاچه‌ای در کشور آرژانتین صید شد. این ماهی عجیب‌ که مردم محلی را شگفت‌زده کرده است در دریاچه‌ای به نام «چور دی آگوا کالنیت» صید شده است. به‌گفته کارشناسان پسماند‌های یکی از کارخانه‌های هسته‌ای در استان کوردوبا داخل این دریاچه می‌ریزد. کارشناسان احتمال می‌دهند که همین پسماندهای هسته‌ای منجر به جهش ژنتیک در جانوران آبزی این دریاچه شد‌ه‌ باشند. ماهیگیران قدیمی این منطقه می‌گویند هیچ‌کس تا به حال چنین موجود عجیبی صید نکرده‌ است.

جداشدن دوقلو‌ها

کالیفرنیا: دوقلو‌های دوساله فلیپینی که از ناحیه سینه و شکم به هم چسبیده بودند پس از 9ساعت عمل جراحی از هم جدا شدند. آنجلینا و آنجلیکا طی این مدت زیرنظر20‌جراح بودند. در پایان این عمل جراحی طولانی‌مدت کبد و دیگر بافت‌های اشتراکی بین دو خواهر خوش‌اقبال تقسیم شد. گینادی سابوکو مادر دوقلو‌ها به خبرنگار‌ها گفت: این لحظه‌ای است که رویاهای ما به حقیقت پیوست. گفتنی است در آمریکا هر ساله 6‌مورد جراحی برای دوقلوهای به‌هم‌چسبیده اتفاق می‌افتد و 75‌درصد دوقلوهای به هم چسبیده نیز در زمان بارداری می‌میرند.

کد خبر 150212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز