دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران ضمن تشریح حوادث روز دوشنبه در مؤسسه مطبوعاتی ایران، نسبت به برهم‌خوردن فضای آرام کشور هشدار داد.

عباس جعفری دولت آبادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای تهران، عباس جعفری دولت آبادی گفت: در پی مصاحبه روز شنبه علی‌اکبر جوانفکر با یکی از روزنامه‌های کشور و طرح مسائل خلاف واقع و تنش آفرین، اطلاع حاصل شد که مشارالیه قصد دارد روز دوشنبه هم با برگزاری نشستی مطبوعاتی این اظهارات را تکرار کند.

وی با بیان اینکه دادستانی تهران روز یکشنبه (یک روز قبل) از مجاری مسئول و رسمی کشور به نامبرده درخصوص بیان اظهارات اختلاف برانگیز با هدف تشویش اذهان عمومی هشدار داد اما ظاهرا این هشدار جدی گرفته نشد، اظهار داشت: در اجرای قانون 2تن از نمایندگان دادستان به محل مصاحبه مطبوعاتی وی اعزام شدند و پس از استماع اظهارات آقای جوانفکر و انعکاس به دادستانی تهران مقرر شد نامبرده به دادسرا معرفی گردد.

به گفته جعفری دولت آبادی حسب گزارش واصله متأسفانه به‌رغم ادعای قانون گرایی، وی در قبال دستور قضایی و اقدام مامورین مقاومت کرده و با تماس‌های تلفنی و حضور در جمع کارکنان مؤسسه موجب تحریک کارکنان و ایجاد اخلال و بی‌نظمی در روند کاری روزنامه شد که پس از این حوادث حسب دستور دادستان، مامورین محل را ‌ترک کردند.

جعفری همچنین در پاسخ به اظهارات جوانفکر در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های کشور مبنی بر استفاده مامورین دادستانی از گاز اشک آور و دستگاه‌های شوک الکتریکی، گفت که اساسا مامورین این دادستانی در ماموریت‌های محوله مجاز به حمل وسایل مذکور نیستند.

کد خبر 151911
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز