همشهری آنلاین: سه توله‌ببر سفید باغ وحش بوئنوس آیرس پنجشنبه 8 فوریه (19 بهمن) برای اولین بار پس از تولدشان در برابر تماشاگران ظاهر شدند.

به گزارش خبرگزاری‌ها این توله‌ببرها که تنها چند هفته از عمرشان می‌گذرد، بر روی چمن قفسشان جست و خیز می‌کردند و شادی کودکان و پدر و مادرهایی را که به دیدارشان آمده بودند، برانگیختند.

این توله‌ها – دو ماده و یک نر- در 23 دسامبر (3 دی)  در باغ‌وحش پایتخت آرژانتین به دنیا آمدند و از آن هنگام از دید عموم دور نگهداشته شده بودند.

آنا ماریا پیرا سخنگوی باغ وحش گفت: "این اولین روزی بود که توله‌ها به فضای آزاد آورده شده‌اند."ا و افزود که توله‌ها در شرایط خوبی از لحاظ  سلامتی به سر می‌برند.

REUTERS/Marcos Brindicci

به گفته پیرا توله‌ها که در هنگام تولد حدود یک کیلوگرم وزن داشتند، به سرعت وزن گرفته‌اند، و اکنون هر کدام حدود 6.5 کیلوگرم وزن دارند.

ببر سفید بنگال گونه‌ای در معرض انقراض است  و تنها بین 5000 تا 7000 راس از آنها به طور وحشی  زندگی می‌کنند، در حالی که در ابتدای قرن بیستم 100000 راس از آنها در طبیعت موجود بود.

شکار قاچاق، تخریب جنگل‌‌ها، و شکار بیش از حد طعمه‌های این ببرها باعث کاهش تعداد آنها شد.

REUTERS/Marcos Brindicc

حدود 2500 راس از این نوع ببرها نیز  در باغ وحش‌ها نگهداری می‌شوند.

از کندی و بتی ،دو ببر نر و ماده‌ای که این سه توله را به دنیا آوردند، در سال 2002 سه توله و در سال بعد از آن شش توله حاصل شده بود.

کد خبر 15415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز