گروه اقتصادی: مسئولان دستگاه‌های نظارتی از برخورد با متخلفین و اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد بازاری آرام و بدون تنش در روزهای پایانی سال خبرمی‌ دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اتخاذ تدابیری برای تنظیم بازار شب عید و برخورد با هر گونه افزایش قیمت بدون مصوبه در بازار گفت: سازمان حمایت هر گونه افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش ارز را غیرقانونی می‌داند و با آن برخورد می‌کند و اگر تولید‌کننده و یا وارد‌کننده کالای خود را به قیمت بالاتر از مصوب سازمان حمایت بفروشد غیرقانونی خواهد بود.

مهدی غضنفری افزود: گشت‌های سازمان‌ حمایت از مصرف‌کننده و شماره تلفن 124 برای شکایت مردمی مرتب در بازار نظارت می‌کنند و هیچ وارد‌کننده و تولید‌کننده‌ای که کالای موجود در انبار را عرضه می‌کند، نباید آن را براساس نرخ بالاتر از ارز مرجع محاسبه کند.

وی در مورد خودداری سازمان حمایت از اعلام اسامی گرانفروشان گفت: کسانی که قیمت‌هایشان توسط سازمان حمایت مورد بررسی قرار می‌گیرد در مقام متهم هستند و این سازمان اجازه ندارد افراد را هتک حرمت کند.

برخورد با سودجویی

همچنین رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به سودجویی برخی افراد در افزایش غیرقانونی قیمت‌ها گفت: نوسانات ناشی از سکه و ارز در بازار باعث شد برخی افراد سود جو، از این فضا سوءاستفاده کرده و قیمت‌ها را در بازار افزایش دهند که این اقدام آنها هیچ توجیه قانونی نداشته است.

علی مژدهی‌پور با اشاره به افزایش حجم تقاضای مردم برای خرید در ماه‌های پایانی سال گفت: با وجود تدابیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای اصناف برای تدارک شرایطی مناسب جهت خرید مردم اما متأسفانه برخی از وضعیت موجود سوءاستفاده کردند. سازمان حمایت و مجامع امور صنفی و بازرسی اصناف به همراه تعزیرات حکومتی تا زمانی که بازار کشش خرید توسط مردم را دارد به بازرسی‌های خود ادامه داده و در محل با متخلفان برخورد می‌کنند.

کد خبر 159109
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز