به گزارش دبیرخانه، همایش روز رسانههای اجتماعی با هدف اصلی تبدیل علمی تهدیدهای رسانه های اجتماعی به فرصت ها برگزار می شود. از جمله اهداف فرعی این همایش می توان به ایجاد و گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین و آفلاین، تولید محتوای علمی و بومی در حوزه رسانههای اجتماعی، ارتباط پویا و مفید بین پژوهشگران، مردم و دانشگاهها، ارایه جدیدترین پژوهشهای بومی در حوزه رسانهها و شبکههای اجتماعی، اشتراگ گذاری ایدههای جدید در حوزه رسانههای اجتماعی، بومی سازی و بهره گیری از رسانههای اجتماعی بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی اشاره کرد.
این همایش در نظر دارد ظرفیتهای بالقوهای که در رسانههای اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخشهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصت های جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران ۱۴۰۴ فراهم کند. برگزاری این همایش فرصت مناسبی است که همزمان با روز جهانی رسانههای اجتماعی، صاحبنظران، اندیشمندان و کاربران این رسانههای نوین گردهم آمده و ظرفیتهای این بستر را مورد مداقه قرار دهند.
نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی ۱۰ تیرماه امسال برابر ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ همزمان با سراسر جهان در تهران برگزار میشود.
اخبار تکمیلی مربوط به فراخوان مقاله و زمانبندی همایش به زودی منتشر میشود.