تیم ملی والیبال ایران گام اول در راه المپیکی شدن در مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن را دیروز با شکست دادن کره‌جنوبی یکی از مدعیان اصلی این بازی‌ها محکم و قاطع برداشت و بازیکنان ایران با نمایشی قدرتمندانه همه خط و نشان‌های پارک کی‌ون سرمربی اسبق تیم ایران و فعلی کره را نقش بر‌آب ساختند.

خیلی‌ها پیروزی شاگردان خولیو‌ولاسکو را از قبل پیش‌بینی می‌کردند، اما هیچ‌کس تصور چنین آتش بازی‌ای را از سوی تیم ایران در مقابل یکی از مدعیان سنتی والیبال آسیا نداشت.باور چنین برد قاطعی آن هم در مقابل تیمی که دو هفته پیش در لیگ جهانی والیبال قدرت‌های شناخته شده‌ای مثل آمریکا، فرانسه و ایتالیا را کلی به زحمت انداخته بود و به سختی 3 بر 2 شکست خورده بود، واقعا دور از ذهن می‌نمود. اما دیروز شاگردان ولاسکو با روحیه‌ای بالا و جسارتی مثال زدنی همه را از قدرت و توانایی خود در سالن متروپولیتن شهر توکیو دچار حیرت ساختند.

نخستین شکست کره‌ای‌ها مقابل والیبال ایران پس از گذشت 38 سال درست 8 سال پیش در همین مسابقات اتفاق افتاد که ایران توانست با مربیگری پارک کی ون سرمربی کنونی کره این تیم را 3 بر صفر شکست دهد و این برای دومین بار بود که کره‌ای‌ها چنین شکست تلخی را تجربه کردند.

تیم ایران در روزی که با ترکیب معروف، غفور، زرینی، قائمی، موسوی، نادی و ظریف در تمامی خطوط عالی و با‌ثبات عمل می‌کرد از همان ابتدا حریف را با جنگندگی بالا تحت‌تأثیر بازی روان و بی‌نقص خود قرار داد و بعد در ادامه خیلی زود با سرویس‌های بدون بازگشت فرهاد‌قائمی و جلوه دیدنی محمد موسوی در حمله و دفاع چاره‌ای جز شکست 25 بر 17 برای کره باقی نگذاشت. در ست‌های دوم و سوم هم تغییرات تاکتیکی صورت گرفته توسط پارک‌کی‌ون دستاوردی جز شکست 25 بر 18 و 25 بر 16 برای این تیم و مربی مغرورش به همراه نداشت و تیم ایران با این پیروزی روحیه بخش، گام بلندی در راه صعود برداشت. در پایان این بازی محمد موسوی با 17 و فرهاد قائمی با 15 امتیاز بهترین‌های این بازی معرفی شدند.

همه چیز فراتر از انتظارم بود

در پایان بازی و در کنفرانس مطبوعاتی ولاسکو با اعلام اینکه همه چیز فراتر از تصورش بوده به خبرنگاران گفت: از برد 3 بر صفر خیلی خوشحالم و اینکه توانستیم 3 امتیاز این بازی را بگیریم. من خیلی نگران بودم. مشکل ویزا باعث شد تا نتوانیم با جمهوری‌چک و هلند بازی کنیم ولی همه چیز بهتر از چیزی بود که فکر می‌کردم.

روی تیم کره مطالعه کردیم و سطح تکنیکی خوبی در این بازی داشتیم. اعتماد‌به‌نفس و جنگندگی بازیکنانم حرف نداشت. قائمی هم با وجود آنکه نخستین بازی بین‌المللی خود را انجام می‌داد با وجود مضطرب بودن، در سرویس و دریافت عالی عمل کرد. پارک کی ون با قیافه‌ای عبوس و گرفته در پاسخ به خبرنگاران دلیل عمده شکست کره را ضعف دفاعی خواند و گفت: ما در دریافت و سرویس ثبات نداشتیم.

صبح امروز ساعت 9 صبح به‌وقت تهران تیم ایران در حالی به مصاف چین می‌رود که این بازی برای تیم ایران دیداری انتقامی قلمداد می‌شود و بازیکنان کشورمان انگیزه دو چندان‌تر از بازی با کره با این تیم دارند. چینی‌ها دیروز 3 بر صفر پورتوریکو را شکست دادند و زوجیان سرمربی تیم ملی چین نیز بازی با ایران را یک فینال زودرس برای تیمش خوانده است.استرالیا هم در بازی با ونزوئلا 3 بر صفر پیروز شد. پس از انجام بازی‌های امروزتیم‌ها یکشنبه و دوشنبه را استراحت می‌کنند و از روز سه‌شنبه این هفته بازی‌ها دو باره پیگیری خواهد شد.

کد خبر 172745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز