به گزارش ایرنا، مصرف فست فود اثر مستقیمی بر روی فعالیت مغز و الگوی کنترل خود آگاه فرد دارد ولی آنچه محققان را شگفت زده کرده است این است که دیدن تصویر فست فود نیز همین تاثیر را در مغز میگذارد.
در این تحقیقات مرکز پاداش در مغز و واکنش آن نسبت به عکس فست فود و اسنک مورد بررسی قرار گرفته است.
الگوی فعالیت عصبی در ˈمرکز پاداشˈ در مغز به نحوی تغییر میکند که با استفاده از آن به راحتی میتوان فهمید که فرد به چه میزان گرسنه است و تا احساس سیری کامل چقدر غذا میخورد.
دیدن عکس فست فود، مرکز پاداش، در مغز را تحریک میکند و باعث پرخوری میشود؛ کارشناسان تبلیغات نیز از همین نقطه ضعف برای فروش بیشتر محصولات فست فود استفاده میکنند.
علاوه بر این دکوراسیون رستوران، نورپردازی و موسیقی نیز در فعالیت این بخش از مغز بسیار تاثیرگذار است.