گروه بورس: تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت سهام شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی در طول سه‌ماه گذشته به‌طور بی‌سابقه‌ای از 60 تا 326درصد رشد کرده است.

به گزارش همشهری، این روز‌ها قیمت سهام شرکت‌های تولید‌کننده موادفلزی، معدنی و محصولات پتروشیمی به‌دلیل افزایش قیمت ارز با رشد قابل‌توجهی در بورس تهران مواجه شده اما درست در جایی که همه نگاه‌ها به سمت سهام این شرکت‌ها متمرکز است، قیمت سهام یک دسته دیگر از شرکت‌ها مدام در حال رشد بوده و برخی سهامداران خیلی آرام و آهسته در حال خرید سهام شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی هستند.

این موضوع موجب شده تا قیمت سهام این شرکت‌ها از زمان رشد شاخص‌های بورس تاکنون به‌شدت افزایش یابد؛ به‌طوری که از میان 20شرکت نخست که بیشترین بازده را در طول سه ماه گذشته به‌دست آورده‌اند 16شرکت در گروه شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی هستند و سهامداران آنها به‌طور میانگین فقط در طول سه‌ماه بین 60 تا 326درصد بر میزان دارایی‌هایشان افزوده شده است.
در این میان شرکت قند قزوین بیشترین رشد را به نام خود ثبت کرده و با 326درصد افزایش قیمت در رتبه نخست بورس تهران ایستاده است. سهامداران شرکت‌های لبنیات کالبر، مارگارین و قند شیروان و قوچان هم در طول سه ‌ماه گذشته بیش از 200درصد بر میزان دارایی‌هایشان افزوده شده است.

از دیگر شرکت‌هایی که در این مدت سود‌های سرشاری را به جیب سهامداران خود واریز کرده‌اند می‌توان به قند اصفهان، مگسال، شهد، صنعتی بهشهر، شکر شاهرود و قند لرستان اشاره کرد که میانگین بازده سهامشان در طول سه ‌ماه گذشته بین 107 تا 188درصد بوده است.

این میزان رشد قیمت در سهام شرکت‌های یک صنعت خاص در طول تاریخ بورس بی‌سابقه است. نکته جالب توجه اینکه در میان 20شرکت برتر بورس فقط چهار شرکت پتروشیمی فارابی، لاستیک سهند، پتروشیمی آبادان و شمال شرق شاهرود در دسته‌بندی شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی قرار نمی‌گیرند.

کد خبر 187964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز