گرگان: ابهام درباره زمان بهره‌برداری و تکمیل کمربندی 3/8 کیلومتری‌گالیکش سبب شده تا این طرح کوچک از نظر تأخیر در ساخت و زمان بهره‌برداری با پروژه بزرگی مانند آزاد راه تهران- شمال برابری داشته باشد.

کمربندی گالیکش - گرگان

 به گزارش مهر، ساخت پروژه کمربندی گالیکش از سال 72و ساخت آزادراه تهران- شمال در مازندران از سال 75شروع شد و با گذشت سال‌ها هنوز هیچ‌یک از این دو پروژه تکمیل و بهره‌برداری نشده‌اند، این درحالی است که قرار است تا پایان سال دو قطعه از آزادراه تهران - شمال تکمیل شود ولی تکمیل طرح گالیکش هر سال به سال بعد موکول می‌شود. هر سال مسئولان گلستان وعده می‌دهند تا پایان سال کمربندی گالیکش بهره‌برداری می‌شود و پیشرفت این پروژه همچنان اسیر بی‌پولی و نداشتن اعتبار است. با روند موجود پیشرفت پروژه کمربندی گالیکش، شهروندان منطقه نه‌تنها تا پایان سال شاهد بهره‌برداری این طرح نخواهند بود بلکه امید بهره‌برداری از آن تا پایان دولت دهم را نخواهند داشت.

فرماندار گالیکش در زمینه چرایی تأخیر ساخت کمربندی گالیکش توضیح می‌دهد: بعد از اینکه فرمانداری شهرستان تازه‌تأسیس گالیکش فعال شد، تکمیل پروژه کمربندی به‌طور جد در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفت. رحمان صباغان افزود: در سال گذشته با نخستین سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان، هفت‌میلیارد ریال برای پروژه کمربندی گالیکش تخصیص داده شد. وی بیان داشت: اگر مبلغ اعتبار سفر دوم وزیرراه نیز تخصیص داده شود، بخش عمده‌ای از نیازهای این طرح رفع می‌شود. صباغان با اشاره به تردد 48هزار دستگاه خودرو در شبانه روز در منطقه، بر ضرورت تکمیل پروژه کمربندی گالیکش تأکید کرد. فرماندار گالیکش با اشاره به اینکه عبور مسافر از منطقه در تحول اقتصادی نقش آفرین است، گفت: امیدواریم با تکمیل پروژه کمربندی بتوانیم از این فرصت برای جذب گردشگر و تحول اقتصادی منطقه بهره‌گیری کنیم. وی خوش‌بینانه‌ترین زمان برای تکمیل و بهره‌برداری از کمربندی گالیکش را تابستان اعلام کرد و گفت: هرچند تلاش زیادی می‌شود که این طرح امسال به بهره‌برداری برسد. وی در عین حال اذعان داشت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما، زمان نهایی تکمیل پروژه را باید وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.

در عین حال شهردار گالیکش، به موانع تسریع در تکمیل کمربندی گالیکش اشاره کرد و گفت: گالیکش شهر پیشانی ورودی ثامن‌الحجج و با ترافیک بالایی برخوردار است و چاره‌ای جز تکمیل کمربندی نیست. امینی عنوان کرد: تاکنون برای کمربندی از سوی شهرداری، خاکبرداری و بخشی از زیرسازی اجرا و 9دهنه پل نیز احداث شد. امینی با اشاره به ترافیک شهر، عقب نشینی و تعریض خیابان اصلی را ازجمله برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: مسیر خیابان امام خمینی ‌ دو هزار و 700متر است که تاکنون 80واحد نسبت به عقب نشینی اقدام کرده‌اند و 434مورد دیگر نیز در مسیر وجود دارند که باید عقب‌نشینی کنند. وی اظهار داشت: شهرداری حاضر است در ازای عقب‌نشینی هر واحد، تا پنج طبقه مجوز ساخت‌وساز دهد. همچنین نماینده مردم گالیکش، مراوه‌تپه، مینودشت و کلاله در مجلس با اشاره به کمربندی نیمه‌کاره گالیکش گفت: متأسفانه هنوز اعتبارات این طرح تخصیص نیافته و قرار بود از سوی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد که محقق نشد. عبدالکریم رجبی افزود: همچنین مقرر بود یک میلیارد تومان از اعتبارات استانی نیز برای تکمیل کمربندی گالیکش تخصیص داده شود که این اعتبارات نیز اختصاص نیافته است. وی عنوان کرد: همچنان پیگیر هستیم و از مسئولان استانی نیز خواهانیم در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.

کد خبر 191463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز