مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

طرح دوفوریتی ممنوعیت جدایی ری از تهران با امضای 156نماینده آماده طرح در صحن علنی مجلس شد.

نادر قاضی‌پور، عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: جدایی ری از تهران به مدیریت یکپارچه تهران آسیب می‌زند. بدین‌ترتیب حدود 150نماینده و مجمع نمایندگان تهران طرح دوفوریتی ممنوعیت جدایی ری از تهران را به امضا رساندند که براساس آن هر تغییری در حریم شهر تهران بدون تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع است.

وی ادامه داد: جدایی ری از تهران سراپا ایراد است و نباید اجازه داد برخی مدیریت یکپارچه پایتخت را مختل کنند و تلاش مجلس و نمایندگان بر این است که مانع جدایی ری از تهران شود. وی خاطرنشان کرد: بحث جدایی ری از تهران باید قانونا پیگیری شود و همه مسئولان در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در نهایت باید تابع قانون باشند و از قانون تبعیت کنند و تدوین طرح دوفوریتی ممنوعیت جدایی ری از تهران نیز در همین راستا صورت گرفته‌است.

در این طرح موضوع الحاق دو تبصره به ماده 11قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب تیرماه 1362مطرح شده است. بدین‌ترتیب به‌منظور انطباق وضعیت موجود محدوده و حریم کلانشهرها با قانون تقسیمات کشوری دو تبصره الحاق می‌شود: تبصره یک: هرگونه تغییر یا تبدیل در محدوده یا حریم شهر تهران که مستند به طرح جامع مصوب 1386تعیین شده و شامل نقاط جغرافیایی ازجمله ری و شمیران است، بدون تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع است و کلیه امور خدمات شهری طبق قانون شهرداری‌ها به‌طور یکپارچه توسط مدیریت شهری تهران اعمال خواهد شد.

تبصره دو: تغییرات ضروری اعم از انتزاع یا ادغام محدوده و حریم کلانشهرها ازجمله تهران با سایر نقاط جمعیتی به پیشنهاد شورای اسلامی همان کلانشهر و تأیید شورای‌عالی شهرسازی و معماری در قالب طرح از سوی شورای‌عالی استان‌ها یا لایحه دولتی به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

کد خبر 197440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز