جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: دادستان کل کشور با استقبال از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با مظاهر فساد گفت: در اجرای طرح امنیت اخلاقی باید از هر گونه هتک‌‏حرمت و ورود به حریم شخصی افراد اجتناب کرد.

حجت‌الاسلام قربانعلی دری‌‏نجف‌‏آبادی، گفت:  باید ضمن التزام به رعایت حریم خصوصی شهروندان و پرهیز از اقدامات قانون‌‏شکنانه و خودسرانه، نیروی انتظامی‌و دستگاه قضایی در تعامل تنگاتنگ با یکدیگر و توجه به حساسیت‌‏های شرعی قاطعانه در برابر مظاهر فساد و شکنندگان حریم اخلاقی جامعه بایستند.

وی در اولین همایش مدیران مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا با اشاره به شیوع برخی ناهنجاری‌‏های اجتماعی و کوتاهی برخی دستگاه‌‏ها در قبال این مساله، خواستار همکاری دادسراهای کل کشور و قاطعیت دستگاه قضایی در مواجهه با مظاهر فساد، قانون‌‏شکنان و متجاوزان به حقوق جامعه شد.

دادستان کل کشور افزود: تعامل و همکاری جدی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی‌برای برخورد با قانون‌‏شکنان و مفاسد اجتماعی در طرح امنیت اخلاقی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق و ارزش‌‏های انسانی زیربنای امنیت اجتماعی و تامین امنیت روانی و اخلاقی جامعه است، افزود: فلسفه وجودی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی‌تامین امنیت جامعه است و هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.

دری نجف‌‏آبادی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح امنیت اخلاقی، ضمن رعایت ضوابط و قانون‌‏مداری باید با جدیت عمل کرد و زمینه بروز ناهنجاری‌‏ها را در جامعه از بین برد.

دادستان کل کشور گفت: وجود عزم و اراده ملی در برخورد با مفاسد و اصلاح جامعه مقدم بر هر اقدام دیگری است و به موازات فرهنگ‌‏سازی و ارتقای دانش عمومی‌دستگاه‌‏های مسئول نیز باید به وظیفه قانونی خود عمل کرده و در برخورد با خاطیان قاطعیت لازم را داشته باشند.

دری نجف‌‏آبادی گفت: فعالیت وسیع مراکز فساد و فحشا، قاچاق اسلحه، مشروبات الکلی و مواد مخدر، پمپاژ افکار مسموم و تخریب باورهای افراد، تهیه و توزیع CD‌های غیرمجاز، شایعه پراکنی و جاسوسی و جرائم علیه امنیت ملی از جمله مواردی است که باید با قاطعیت تمام با آنها برخورد شود.

کد خبر 20064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز