جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: دادستان کل کشور با استقبال از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با مظاهر فساد گفت: در اجرای طرح امنیت اخلاقی باید از هر گونه هتک‌‏حرمت و ورود به حریم شخصی افراد اجتناب کرد.

حجت‌الاسلام قربانعلی دری‌‏نجف‌‏آبادی، گفت:  باید ضمن التزام به رعایت حریم خصوصی شهروندان و پرهیز از اقدامات قانون‌‏شکنانه و خودسرانه، نیروی انتظامی‌و دستگاه قضایی در تعامل تنگاتنگ با یکدیگر و توجه به حساسیت‌‏های شرعی قاطعانه در برابر مظاهر فساد و شکنندگان حریم اخلاقی جامعه بایستند.

وی در اولین همایش مدیران مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا با اشاره به شیوع برخی ناهنجاری‌‏های اجتماعی و کوتاهی برخی دستگاه‌‏ها در قبال این مساله، خواستار همکاری دادسراهای کل کشور و قاطعیت دستگاه قضایی در مواجهه با مظاهر فساد، قانون‌‏شکنان و متجاوزان به حقوق جامعه شد.

دادستان کل کشور افزود: تعامل و همکاری جدی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی‌برای برخورد با قانون‌‏شکنان و مفاسد اجتماعی در طرح امنیت اخلاقی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق و ارزش‌‏های انسانی زیربنای امنیت اجتماعی و تامین امنیت روانی و اخلاقی جامعه است، افزود: فلسفه وجودی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی‌تامین امنیت جامعه است و هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.

دری نجف‌‏آبادی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح امنیت اخلاقی، ضمن رعایت ضوابط و قانون‌‏مداری باید با جدیت عمل کرد و زمینه بروز ناهنجاری‌‏ها را در جامعه از بین برد.

دادستان کل کشور گفت: وجود عزم و اراده ملی در برخورد با مفاسد و اصلاح جامعه مقدم بر هر اقدام دیگری است و به موازات فرهنگ‌‏سازی و ارتقای دانش عمومی‌دستگاه‌‏های مسئول نیز باید به وظیفه قانونی خود عمل کرده و در برخورد با خاطیان قاطعیت لازم را داشته باشند.

دری نجف‌‏آبادی گفت: فعالیت وسیع مراکز فساد و فحشا، قاچاق اسلحه، مشروبات الکلی و مواد مخدر، پمپاژ افکار مسموم و تخریب باورهای افراد، تهیه و توزیع CD‌های غیرمجاز، شایعه پراکنی و جاسوسی و جرائم علیه امنیت ملی از جمله مواردی است که باید با قاطعیت تمام با آنها برخورد شود.

کد خبر 20064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز