سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست رسانه‌ای نمایش ارخش با حضور مسعود دلخواه سه‌شنبه 8 اسفند در سالن کنفرانس تئاتر‌شهر برگزار می‌شود.

erekhsh

علاوه بر مسعود دلخواه، نویسنده و کارگردان این نمایش ، برخی دیگر از عوامل گروه نیز در این نشست خبری حضور خواهندداشت.

در این نمایش بیژن زرین، نویدگودرزی، مجتبی مظفری، عیسی نوری، ارشیا زرین، سارا علیا، علی سخنگو، افسون دلخواه، صادق حیدری، مریم قربانیان، راحیل روحانی زاده، سارا نجفی، بابک قادری، بارمان اهورا، آرش نوری، محمد مهدی شاهی، سحر ستوده، حسین اقدم نیا، فرزانه زینتی و متین قاسمی ایفای نفش می‌کنند.

در بخشی از خلاصه داستان نمایش ارخش که اقتباسی از افسانه‌ها و اساطیر ایرانی است؛ آمده:" در زمان منوچهر شاه پس از آن که افراسیاب به ایران حمله می‌کند، فرشته زمین از مرزشکنی و ستم‌های او آزرده خاطر می‌شود و فرشته باران بر مردم خشم گرفته و سال‌های طولانی باران نمی‌بارد.

آسمان و زمین قهر می‌کنند و خشکسالی همه جا را فرا می‌گیرد. ایرانیان و تورانیان از خشکسالی به تنگ آمده و به فکر صلح می‌افتند. تورانیان قرار را بر پرتاب یک تیر می‌گذارند تا مرز ایران و توران نمایان شود به امید آن‌که پس از آن باران ببارد. ارخش (آرش کمان‌دار زبردست)، این کار بزرگ را برعهده می‌گیرد تا مرز بین ایران و توران را مشخّص کند و هدف والای خود را که بارش باران برای نجات مردمان ایران و توران است به انجام برساند...".

متن تئاتر- پرفورمنس "اِرِخش" بر اساس متون مختلف (به‌خصوص "برخوانی آرش" اثر بهرام بیضایی، شعر "آرش کمانگیر" اثر سیاوش کسرایی، اشعار دیگر شاعران معاصر ایران و نیز شعرها و نوشته های کارگردان) تنظیم و دراماتورژی شده و با حضور بیست بازیگر و هفت نوازنده به شیوه ی تجربی و کارگاهی تمرین و اجرا شده است.

برخی دیگر از عوامل این نمایش عبارتند از: دستیاراول کارگردان و برنامه ریز: علی سخنگو، دستیار هنری و مسئول تمرینات بدنی: بیژن زرین، دستیار دوم کارگردان: سید جمشید حسینی،منشی صحنه: زهرا السادات طاهری، مشاوراطلاع رسانی و تبلیغات: مصطفی محمودی،عکاس: امیر خدامی.

این نمایش که از 12 بهمن روی صحنه است همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 19 به مدت 75 دقیقه در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.بنا به گفته مصطفی محمودی ، مشاور اطلاع‌رسانی نمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار همشهری آنلاین ،ارخش تا 24 اسفند روی صحنه است.

کد خبر 203125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز