همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اختصاص 10 هزار سازه کارتون پلاس انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خبر داد و گفت: فضاها به صورت عادلانه در اختیار کاندیداهای انتخابات شورا و ریاست جمهوری قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد شوشتری در نشست خبری صبح روز دوشنبه با اشاره به فعالیت های سازمان بازسازی در ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: در انتخابات مجلس ما از سازه های کارتون پلاس و نصب بنر استفاده کردیم و از همان تجربه استفاده و در انتخابات پیش رو نیز از 10 هزار سازه کارتون پلاس استفاده خواهیم کرد.

وی از نامزدهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری درخواست کرد در فضاهای رسمی و مجاز تبلیغات کنند و سطح شهر را آلوده نکنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به روند ساخت سازه های تبلیغاتی گفت: بهمن ماه سال گذشته فراخوانی برای طراحی کارتون پلاس ها داده شد و از میان آنها طرح برتر انتخاب شد. همچنین از سوم خرداد که زمان رسمی تبلیغات ریاست جمهوری آغاز می شود نصب تابلوها را آغاز و با نزدیک شدن انتخابات شوراها به صورت پلکانی تعداد این سازه ها را افزایش می دهیم.

شوشتری تاکید کرد: از نمایندگانی که قصد قانون گذاری و ورود به شوراها را دارند درخواست می کنیم خود پاسدار قانون باشند و در فضاهای غیرمجاز از نصب پوستر تبلیغاتی خودداری کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه که تنها همین 10 هزار فضا برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برای نصب پوستر استفاده می شود، گفت: در صورت ضرورت بنرهای سفیدی جهت نصب پوسترهای کاندیداها در شهر نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: نزدیک به 2.5 میلیارد تومان هزینه فضاهای تبلیغاتی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است بنابراین از کاندیداها درخواست می کنیم هزینه پاکسازی را بر دوش مدیریت شهری نگذارند و کاندیداها استفاده از بیت المال را قبح بدانند.

شوشتری اضافه کرد: فضاهای تبلیغاتی در پیاده روها، خیابان ها و محله های پرتردد شهری نصب می شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نصب بنرهایی با عنوان پیشرفت و عدالت که نام حزب یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری است، گفت: مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیده اند و اگر فعالیت شهری در سه سال و نیم پیش را بررسی کنیم می بینیم نام پیشرفت عدالت در تمام پروژه ها هست و ربطی به موضوع تبلیغات انتخاباتی ندارد و در راستای کلام حضرت آقا است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: از 3 خرداد که به طور رسمی تبلیغات انتخاباتی آغاز می شود ما تمام تلاش خود را می کنیم که خارج از عرف فعالیتی نکرده و ظلم و اجحافی به کسی نشود.

شوشتری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تبلیغ پروژه های شهری در راستای حمایت از یک کاندیدای ریاست جمهوری نیست، گفت: ما در مسیر معرفی پروژه‌های شهری راه معمول خودمان را می رویم و تنها پروژه اتوبان امام علی(ع) را که زمان افتتاح آن احتمالا قبل از تبلیغات رسمی و یا در همان روز است را به صورت بنر در سطح شهر تبلیغ می کنیم که در راستای معرفی پروژه های شهری است بنابراین هیچگونه شائبه‌ای دال بر طرفداری شهرداری از یک کاندیدای خاص وجود ندارد.

کد خبر 215076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز