گروه اقتصادی: بسیاری از نیروهای شرکتی دستگاه‌های مختلف از عدم‌اجرای مصوبه دولت برای تبدیل وضعیت آنها همچنان گله‌مند هستند این در حالی است که اخیرا معاون نیروی انسانی رئیس‌جمهور از به پایان رسیدن اجرای این مصوبه جنجالی خبر می‌دهد.

به گزارش همشهری، دولت نهم از ابتدای روی‌کارآمدن طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را در دستور کار قرار داد اما این طرح خیلی زود به بایگانی سپرده شد تا اینکه در سال 90مجددا در دستور کار قرار گرفت و آیین‌نامه‌ای هم برای آن تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد اما هیچگاه این مصوبه به‌طور کامل اجرا نشد و عملا بسیاری از نیروهای متخصص از شمول این مصوبه مستثنی شدند. در صدر این دستگاه‌ها وزارت نفت و نیروهای شرکتی 4شرکت اصلی این وزارتخانه است.

نیروهای شرکتی در بانک‌های دولت و برخی وزارتخانه‌ها هم همچنان بلاتکلیف هستند اما در اظهارنظری عجیب غلامحسین الهام، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی تقریبا به پایان رسیده است. به‌نظر می‌رسد در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم، مصوباتی که با این دولت متولد شده با پایان عمر دولت هم فراموش می‌شود آنچه می‌ماند وعده‌های محقق نشده فراوان، بالارفتن توقعات و انتظارات و بلاتکلیفی گسترده نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر 217847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز