یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوید فراست، مجری تلویزیونی بریتانیایی که به خصوص به خاطر مجموعه‌ مصاحبه‌هایش با ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا پس از رسوایی واتر گیت شهرت یافت، در ۷۴ سالگی درگذشت.

Frost

به گزارش سی ان ان مرگ او را بی بی سی که بسیاری از برنامه‌های گذشته او را پخش کرده بود و الجزیره انگلیسی که با او کار می‌کرد، اعلام کردند.

بر اساس اعلامیه‌ای که از جانب خانواده فراست پخش شد او شنبه شب (31 سپتامبر) هنگامی که بر روی یک کشتی تفریحی سخنرایی ایراد می‌کرد، دچار حمله قلبی شد. 

نخست‌وزیر بریتانیا، دیوید کامرون، یک شنبه صبح در ئوئیتی به خانواده فراست تسلیت گفت و نوشت: " او می‌توانست در عین حال هم دوست شما باشد و هم مصاحبه‌گری رعب‌آور باشد- و یقینا با من نیز اینگونه بود."

مصاحبه‌های فراست با نیکسون و داستان پشت صحنه آنها در نمایشنامه و فیلم "فراست/نیکسون"(2008) نوشته پیتر مورگان به تصویر کشیده شده است.

نیکسون در نقطه‌ای در این مصاحبه‌ها که در سال 1977 پس از استعفایش به خاطر رسوایی واترگیت، انجام شد، گاردش را پایین آورد و  به فراست گفت: "می‌گویم هنگامی که رئیس‌جمهور این کار را می‌کند، یعنی این کار غیرقانونی نیست." برای بسیاری از بینندگان در آن زمان این لحظه بی‌آبرویی نیکسون را تثبیت کرد.

مصاحبه‌های فراست به سیاستمداران ختم نمی‌شد، او شمار بسیاری از چهره‌های مشهور مصاحبه کرد، و سال‌های اول کارش به عنوان مجری تلویزیون را با طنز شروع کرد. او در ابتدای دهه 1960 مجری برنامه‌ای به نام "That Was the Week That Was"  در بی بی سی بود. این برنامه که پخش آن برای مدت زیادی ادامه نیافت، شروع حرفه او به عنوان مجری بود که اخبار و سرگرمی را به هم می‌آمیخت.

کد خبر 229434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز