گروه ادب و هنر: فیلم‌های «خاک و مرجان» و «آزادراه» از امروز اکران می‌شوند.

فیلم آزادراه

 به گفته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش قرار است از صبح چهارشنبه 8 آبان فیلم‌های خاک و مرجان ساخته مسعود اطیابی و آزادراه به کارگردانی عباس رافعی به نمایش عمومی درآیند. خاک و مرجان که در بخش مسابقه سینمای ایران سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در گروه عصرجدید جایگزین فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» خواهد شد. البته اکران فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم در چند سالن ادامه می‌یابد. خاک و مرجان در افغانستان ساخته شده و سازنده‌اش قصد دارد این فیلم را در این کشور نیز اکران عمومی کند. در گروه عصرجدید پس از خاک و مرجان قرار است فیلم «نازنین» ساخته مهدی گلستانه اکران عمومی شود. این فیلم توسط حسین فرح‌بخش و عبدالله علیخانی تهیه شده است.

فرح‌بخش این روزها درگیر بازنویسی فیلمنامه‌ای به‌نام «مستانه» است، تا آن‌را به کارگردانی خودش جلوی دوربین ببرد. عبدالله علیخانی که تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده خواهد گرفت، گفت: اگر بازنویسی فیلمنامه مستانه تا 2 هفته دیگر تمام شود آن را به جشنواره فجر می‌رسانیم. تهیه‌کننده فیلم جنجالی «خصوصی» در ادامه گفت: مستانه سوژه جالبی دارد اما گفته‌اند چون فرح‌بخش آن‌را می‌سازد، اثری جنجالی خواهد شد. وی طرح این مسائل را بی‌معنی دانست. از سوی دیگر و پس از پایان اکران فیلم نازنین در گروه سینمایی عصرجدید فیلم سینمایی «روز روشن» اکران خواهد شد. سخنگوی شورای صنفی نمایش از ثبت قرارداد این فیلم برای گروه عصرجدید خبر داده است. روز روشن اولین ساخته بلند سینمایی حسین شهابی است که پانته‌آ بهرام و مهران احمدی نقش‌های اصلی‌اش را بازی می‌کنند. این فیلم در بخش مسابقه سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

فیلم آزادراه نیز در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم گناهکاران ساخته فرامرز قریبیان می‌شود. گناهکاران با آنکه اثری خوش‌ساخت و استاندارد به‌شمار می‌آید پس از نزدیک به یک ماه اکران در تهران 170 میلیون تومان فروخته است که فروش ضعیفی محسوب می‌شود. باید دید آزادراه در گروه سینمایی آفریقا چقدر موفق به برقراری ارتباط با مخاطبان می‌شود. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد. بهنوش طباطبایی، مهدی پاکدل و هومن سیدی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

کد خبر 236937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز