همشهری آنلاین: در بیست و سومین کنگره جهانی ورزش همگانی که درشهر انس خده کشور هلند از ۱ تا ۵ آبان برگزار شد، ایران با کسب آرای بالا عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی (تافیسا) شد.

هیات رئیسه

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، در این کنگره که همزمان با مجمع عمومی تافیسا برگزارشد، در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های آتی تافیسا طی سال‌های 2013 تا 2017 بحث و گفتگو شد، همچنین نمایندگان کشورهای حاضر در مورد نحوه عملکرد خود گزارشاتی را ارائه دادند.

در جریان این کنگره انتخابات هیات رئیسه و رئیس تافیسا نیز برگزار گردید که جوفوچانگ از کشور کره جنوبی به عنوان رئیس تافیسا انتخاب شد. همچنین در اولین جلسه هیات رئیسه جدید که یک روز بعد از انتخابات برگزار شد، ولفگانگ بایومن به عنوان دبیرکل تافیسا برگزیده شد.

در این کنگره علی مجدآرا، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و محمود صیدانلو، مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند که خود عضویت هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیایی ورزش‌های همگانی را به عهده دارد.

در سومین روز از کنگره طی جلسه‌ای با نمایندگان کشورهای آسیایی، ونگ یا لک، رئیس کنفدراسیون آسیایی برنامه‌های یک ساله آسیا را بررسی، تدوین و تصویب نمود. شایان ذکر است علی مجدآرا تقسیم بندی کشورهای آسیایی را پیشنهاد کرد که این موضوع نیز به تصویب اعضاء رسید.

همچنین علی مجدآرا و محمود صیدانلو با نمایندگان کشورهای عضو از جمله اندونزی، عمان، مصر و اعضاء هیات رئیسه فدراسیون جهانی جلساتی به طور جداگانه برگزار کردند ودر جلسه‌ای با جوفو چانگ و ولفگانگ بایومن از آنها جهت حضور و سخنرانی در اولین همایش ملی واکاوی فرمایشات مقام معظم رهبری که مقرر است 18 و 19 آذرماه سال جاری برگزار گردد دعوت به عمل آوردند.

کد خبر 237430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز