رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب آیین‌نامه اسناد خزانه اسلامی خبر داد.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی روز سه‌شنبه در نوزدهمین صبحانه کاری بازار سرمایه گفت: به دستور اکید وزیر امور اقتصادی و دارایی، اسناد خزانه اسلامی در آینده نزدیک در بازار سرمایه منتشر می‌شود. سخنگوی سازمان بورس تاسیس و عرضه صندوق‌های پروژه در حوزه‌های ساختمان، نفت و پتروشیمی و اوراق رهنی در حوزه مسکن را از دیگر برنامه‌های امسال توسعه بازار سرمایه اعلام کرد. او با اشاره به حسین عبده تبریزی و حقیقی مهمانداری، به‌عنوان اعضای جدید شورای بورس، افزود: بدون‌شک حضور این افراد می‌تواند نقش بسزایی در رشد بازار سرمایه داشته باشد.

در ادامه حسین عبده تبریزی، عضو جدید شورای بورس هم با اشاره به دولایه‌بودن نظارت در بازار سرمایه گفت: سازمان بورس و شورای بورس دولایه نظارتی بازار سرمایه هستند که با همکاری یکدیگر یک حرف مشترک و یک روند را برای توسعه بازار انجام می‌دهند. او با بیان پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در بازار سرمایه صورت گرفته است، افزود: بازار سرمایه همچنان جای پیشرفت دارد و لازم است برای حفظ این روند، همچنان از بازار حمایت شود.

او افزود: کلید حمایت از بازار تحلیل است و باید تحلیل از سوی افراد ذی‌صلاح انجام گیرد. عضو شورای بورس تأکید کرد: اگر مبنای تغییر و تحولات بازار اخبار باشد کار به جایی می‌رسد که افرادی اخبار منفی ایجاد می‌کنند و بازار را با شایعه به سمت اهداف خود سوق می‌دهند.

کد خبر 246669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز