به گزارش دبیرخانه نهمین همایش روابطعمومی الکترونیک، جواد افتاده در خصوص ویژگیهای این مقاله گفت: رسانههای اجتماعی امروز پربازدیدترین و پرکاربرترین سایتها و رسانههای جهان به شمار میروند؛ رسانههایی که کاربر یا همان مردم محور اصلی آنها هستند و تولیدکننده و تحلیلکننده محتوا در این رسانههای جدید محسوب میشوند. بنابراین وجه مدیریت آنها در روابطعمومی الکترونیک نیز اهمیت مییابد.
وی افزود: نکته اساسی این مقاله این است که روابطعمومی، مدیریت افکار عمومی را به شکل سنتی در این رسانههای جدید انجام نمیدهد بلکه مفهوم مدیریت جای خود را به «هدایت» یا «جهتدهی» داده است، لذا روابطعمومیها به جای مدیریت افکار عمومی به دنبال هدایت و جهتدهی آنها در رسانههای اجتماعی هستند تا مخاطب احساس تبلیغات یا کنترل نداشته باشد بلکه احساس همراهی و همدلی با روابطعمومی داشته باشد.
این مدرس دانشگاه اظهار داشت: این مقاله با تأکید بر اینکه تبلیغات و محتوای سنتی روابطعمومی الکترونیک در رسانههای اجتماعی، مخاطب را درگیر یا متقاعد نمیکند بلکه بر ارائه محتوای متناسب با ساختار هر رسانه تأکید دارد، گفت: هر رسانه اجتماعی امروز ساختار و پلتفرم محتوایی خاص خود را دنبال میکند و «یک پیام در چند کانال» دیگر کمتر تأثیرگذار است و باید اشکال مختلف یک پیام تولید و منطبق بر ساختار هر رسانه انتشار یابد.
افتاده ادامه داد: در این مقاله، کاربردها و راهکارهای رسانههای اجتماعی در مدیریت افکار عمومی بررسی میشود و سپس نتایج دو مطالعه موردی درباره کمپین «ما جین میپوشیم» و «سربازان ایرانی را آزاد کنید» در شبکههای اجتماعی ارائه خواهد شد. در پایان نیز راهکارها و پیشنهادهای عملی برای فعالیت، تدوین کمپین، جهتدهی و هدایت افکار عمومی در رسانهها و شبکههای اجتماعی ارائه میشود.
گفتنی است نهمین همایش روابطعمومی الکترونیک با موضوع «روابطعمومی الکترونیک و مدیریت افکار عمومی» روز 27 اردیبهشتماه در هتل المپیک تهران برگزار میشود.
علاقهمندان جهت حضور در این همایش میتوانند به وبسایت www.eprcenter.ir مراجعه کنند.