همشهری‌آنلاین - زهرا جورابلو: چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی ۲۲ مرداد ۹۳ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

کنفرانس مدیریت اجرایی

به گزارش مارکتینگ‌نیوز دکتر سعید خزایی، دبیر علمی کنفرانس مدیریت اجرایی و مهندس محمدرضا شعبانعلی، یکی از سخنرانان این دوره از روند رو به رشد کنفرانس‌ها ابراز خرسندی کردند.

  • کنفرانس‌های مدیریت اجرایی محلی برای تبادل تجارب و یافته‌های مدیران است

دکتر سعید خزایی، دبیر علمی کنفرانس درباره برگزاری کنفرانس‌های مدیریت اجرایی گفت: این چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی بود و خوشبختانه روند رو به رشدی را داشته است. هنوز هم کم و بیش وابستگی به شیوه‌های مدیریتی، الگوها و چارچوبهای غربی وجود دارد. عموما تلاش می‌کنیم یا چنین الگوهایی را با نیازها و اقتضائات جامعه‌ی خودمان هماهنگ کنیم، و یا اینکه مدلهای جدیدی را ارائه دهیم که بتواند نوعی تفکر واگرا ایجاد بکند و مدیران به کسب مهارتها و تجارب بپردازند، تا این کنفرانس‌ها محلی برای تبادل تجارب و یافته‌های مدیران باشد که فکر می‌کنم تا حدود زیادی در این زمینه موفق بوده‌ایم.

وی افزود: استقبال خیلی خوبی از این دوره از کنفرانس شد و امیدواریم که دوره بعدی را در فضای گسترده‌تر و با برنامه جدیدتر و مدون‌تری برگزار کرده و بتوانیم تعداد بیشتری از داوطلبان را پذیرش بکنیم.

دکتر خزایی در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی کرده‌ایم رویکرد آینده‌نگرانه در عرصه‌ی مدیریت اجرایی شکل بگیرد و تفکر بلندمدت را وارد این عرصه کنیم و تلاش ما بر این است که به الگوهای بومی متناسب با مقتضیات جامعه‌ی خودمان متوسل شویم.

  • کنفرانس‌های مدیریت اجرایی بیشتر یک مهمانی دوستانه بزرگ بین مدیران است تا یک همایش و آموزش یکطرفه

مهندس محمدرضا شعبانعلی نحوه برگزاری و استقبال مخاطبان از چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی را خوب ارزیابی کرد گفت: اتفاق خوبی که در این دوره از کنفرانس افتاد، وجود کارگاه‌های موازی بود. در دوره‌های قبل یا کارگاه موازی نبود و یا تعدادشان کمتر از این دوره بود. به نظر می‌رسد همایش به مرور مخاطبان خود را پیدا کرده است. اینجا تقریبا همه یکدیگر را می‌شناسند و همین باعث شده که سخنرانان نتوانند سخنرانیهای تکراری ایراد کنند. بیشتر یک مهمانی دوستانه بزرگ بین مدیران است تا یک همایش و آموزش یکطرفه.

وی ویژگی متمایز این دوره را نسبت به دوره‌های قبل این‌گونه بیان کرد: چهارمین دوره کنفرانس از ساختار سنتی فاصله گرفته بود. بسیاری از مدلهایی که در این همایشها گفته می‌شد به مدل‌های آکادمیک نزدیکتر بود. اما چهارمین دوره هم از لحاظ انتخاب سخنرانان و هم موضوعات از چارچوبهای سنتی و رسمی آکادمیک فاصله گرفته و به فضای کاربردی جامعه نزدیک شده بود.

شعبانعلی افزود: استقبال مخاطبان همان روند رشد آرام، ولی دائمی خود را حفظ کرده است. طبیعی است که جمعیت این‌گونه همایش‌ها خیلی کمتر یا بیشتر نمی‌شود، و در بیشتر مواقع تسویه می‌شود، بدین معنی که برخی از مخاطبان حذف شده و برخی دیگر که روند کنفرانس را برنامه‌های خود همسو می‌بینند، شرکت در کنفرانس را ادامه می‌دهند.

وی با انتقاد از سبک برگزاری کنفرانس‌ها گفت: بهتر است در یکی دو سال آینده به تفاوت در سبک ارائه‌ی کنفرانسها هم بپردازیم. مخاطب انتظار دارد منابعی از کنفرانس را از قبل دریافت کند و آمادگی ذهنی داشته باشد و بعد از کنفرانس هم بتواند متابع تکمیلی دریافت کند. اگر همایشها و سمینارها نتوانند این رابطه‌ی قبل و بعد را با مخاطبان برقرار کنند، بعید می‌دانم بتوانند به ارتباط و اثربخشی مورد انتظار دست پیدا کنند.

شایان ذکر است چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی با موضوع بهبود فضای کسب و کار در کشور در تاریخ 22 مرداد ماه 1393 در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

کد خبر 268841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha