همشهری آنلاین: قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از ارائه طرحی در رابطه با توسعه زیر ساخت‌های گردشگری به شورای اسلامی شهر تهران خبرداد که پس از طی مراحل تصویب و ابلاغ، شهروندان و سرمایه گذاران می‌توانند در سالهای آتی از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، علیرضا جاوید ،قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ،با بیان این مطلب گفت: با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و حوزه معاونت شهر سازی طرحی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است که در آن امتیازات بسیار خوبی برای گسترش گردشگری ،احداث هتل ها و زیر ساخت های مرتبط با گردشگری دیده شده است.

به گفته جاوید پس از طی مراحل تصویب و ابلاغ  این طرح، شهروندان  و سرمایه گذاران می توانند از آن بهره مند شوند.قائم مقام معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران در ادامه افزود:این تسهیلات زمینه بسیار خوبی را برای توسعه زیر ساخت های گردشگری در تهران طی سالهای آینده ایجاد می کند.

جاوید با اشاره به پیشنهادات مطرح شده  برای تسهیلات گردشگری گفت: بر اساس پیشنهادات ارائه شده که هم اکنون در شورا در حال تصویب است ،عوارض متعلقه هتل ها و مراکز گردشگری ، باید ازبعد از زمانی که در پروانه احداث آنها درج می شود و مهلت پایان عملیات ساختمانی آن هاست در اقساط 5 تا 10 ساله اخذ شود.

وی افزود: همه کاربری های مربوط به هتل ها و سایر مراکز مرتبط با آن مانند مراکز فروش و رستوران هایی که در داخل هتل ها هستند ،به شکل عوارض صنعتی دیده شده که به این ترتیب عوارض کاربری هتل ها کاهش می یابد.

جاوید در ادامه گفت: در مصوبات هیات دولت، نیز تخفیفی در نظر گرفته شده که مکمل این مجموعه خواهد شد و آن مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

به گفته قائم مقام معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران، مجموعه این فعالیت های در حال تدوین که با همکاری دولت و شهرداری انجام می شود زمینه مناسبی برای توسعه فعالیت های گردشگری در تهران طی سالهای آینده خواهد بود.

کد خبر 28344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز