همشهری‌آنلاین: نهمین شماره‌ی ماهنامه‌ی کاربردی بازاریاب بازارساز به صورت تمام رنگی و تمام گلاسه منتشر شد.

بازاریاب بازارساز
  • چکیده‌ی مجله

یادداشت مدیرمسئول
پیش به سوی سال جدید با فروش بیشتر
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

  • سرمقاله

به قلم حیدر توکلی شانجانی، رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی آی‌سودا و عضو هیئت مدیره انجمن و تعاونی شیرینی و شکلات

  • اخبار بازار

لگو، برنده‌ی واقعی مراسم اسکار
تدابیر ویژه برای خرید شب عید
شب عید و رونق بازار اسکناس تانخورده
کسادی و بی‌رونقی در بازار خودرو

  • مهارت

فروشنده‌ی حرفه‌ای باید بتواند خوب حرف بزند
زمانی که فروشنده توانست در مراحل ابتدایی اعتماد مشتری را به دست آورد و وارد مرحله‌ای شود که محصول یا خدمت خود را به او ارائه دهد، مهارت‌های گفتاری اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. فروشنده در این مرحله باید به گونه‌ای ارائه (presentation) را انجام دهد که مسیرش به سمت خاتمه‌ی فروش هموار شود و اعتراضات مشتری به حداقل برسد. هر چند به فروشنده‌ها و بازاریاب‌ها تأکید می‌شود که بیشتر گوش کنند تا اینکه حرف بزنند، ولی تسلط نیروهای فروش به مهارت‌های گفتاری باید به گونه‌ای باشد که مانند یک ارائه‌دهنده‌ی حرفه‌ای با سرعت و دقت، ارائه‌ی خود را انجام دهند و توجه مشتری را به منافعی که آن محصول یا خدمت می‌تواند برای او داشته باشد، جلب کنند.

  • میزگرد

سال جدید با توصیه‌هایی برای بازاریابان و فروشندگان
شرکت‌کنندگان در میزگرد:
محمداسماعیل قدس: رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت‌های پخش پگاه
علی‌اصغر باستانی: مشاور هیئت‌مدیره‌ی پخش پگاه
سید محمد مدرس‌نیا: مدیرعامل شرکت قاسم‌ایران
دکتر میراحمد امیرشاهی: عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س)
احمد یارمحمدلو: مدیرعامل گروه صنعتی مسعود
سید پاشا بنی‌اشرف: مدیرفروش شهرستان‌های شرکت داتیس
پرویز درگی: مدیر عامل شرکت TMBAو مدیر مسئول مجله ی بازاریاب بازارساز

  • مثبت‌اندیشی

چگونه با یک لبخند بفروشیم؟
یکی از تصمیماتی که می‌توانیم برای سال جدید بگیریم این است که بیشتر لبخند بزنیم. لبخند زدن باعث می‌شود که از زندگی‌مان لذت بیشتری ببریم و ارتباط بسیار بهتری با اطرافیان‌مان داشته باشیم. لبخند زدن همچنین در بالا بردن بهره‌وری ما در کارمان مؤثر است و موجب افزایش فروش خواهد شد. در این مقاله می‌خوانیم که چگونه لبخند زدن باعث بالا رفتن فروش می‌شود.

  • تکنیک‌های فروش

چگونه ایده‌های‌مان را بفروشیم؟
یکی از چالش‌های مهمی که ذهن فعالان صنعت و کسب‌وکار را به خود مشغول کرده است، این است که ایده‌های کسب‌وکاری را چگونه بفروشیم. فروش ایده‌ها کار آسانی نیست و حتی می‌توان گفت سخت‌تر از ایده‌پردازی است. حقیقت این است که هر چقدر ایده بزرگ‌تر باشد، فروش آن سخت‌تر و مقاومت در برابر آن بیشتر خواهد بود.

  • خرده‌فروشی

به دنبال کار در یک خرده‌فروشی در آستانه‌ی سال جدید هستید؟
خرده‌فروشی‌ها معمولاً در ماه‌های آخر سال نیروهای بیشتری را استخدام می‌کنند تا بتوانند از پس روزهای شلوغ قبل ازعید بربیایند. افزایش فروش خرده‌فروشی‌ها معمولاً از اواخر دی ماه شروع می‌شود و در اواخر اسفند ماه به اوج خود می‌رسد.

  • مدیریت زمان

سومین فانون در مدیریت هوشمند زمان
در شماره‌ی قبل دومین قانون مدیریت هوشمند زمان "قبل از انجام دادن فکر کنید" را خواندیم. سومین قانون مدیریت هوشمند زمان "درست فکر کنید" است که در اینجا با آن آشنا می‌شویم.

  • مسیر موفقیت

موفقیت سازمان‌های فروش در سال جدید
با جدید شدن سال، سازمان‌های فروش نیز ناگزیر هستند استراتژی‌های فروش خود را در سالی که پشت سر گذاشته‌اند، مورد بازبینی قرار دهند تا هر جا که لازم است تغییرات لازم را ایجاد کنند. در اینجا هشت روش برای افزایش فروش در سال جدید آورده‌ایم. امیدواریم مدیران فروش با به کارگیری آنها بتوانند در سال جدید فروش خود را افزایش دهند و سال بسیار پرباری داشته باشند.

  • ایده

11 ترفند روانشناختی رستوران‌ها که باعث می‌شود بیشتر پول خرج کنیم
غذا خوردن در رستوران آنقدر عادی شده است که بسیاری از ما در مورد عوامل دخیل در تبدیل شدن آن به یک تجربه‌ی خاطره‌انگیز فکر نمی‌کنیم. با این وجود، کارشناسان و مشاورین متخصص در حوزه‌ی منو دقت و توجه زیادی در مورد اینکه ما چگونه غذا انتخاب می‌کنیم صرف می‌کنند. در این مطلب یازده ترفند روانشناختی را که رستوران‌ها برای فروش بیشتر به‌کار می‌بندند، مرور می‌کنیم.

  • خاتمه‌ی فروش

چند توصیه‌ی زیگلاری برای خاتمه‌ی فروش
زیگ زیگلار یکی از نویسندگان و سخنرانان مشهور حوزه‌ی فروش بود که با نوشته‌ها و سخنرانی‌های خود مسیر زندگی بسیاری از فروشندگان را تغییر داد. زیگلار در ششم نوامبر 1926 به دنیا آمد و از همان ابتدا علاقه‌ی فراوانی به فروشندگی نشان می‌داد.
شاید آنچه او را از سایر مربیان فروش برجسته می‌کرد، این بود که او خودش فروشندگی کرده بود و پله‌های پیشرفت را پیموده بود و به رده‌های بالای مدیریتی رسیده بود. به همین دلیل صحبت‌های او بسیار اثربخش است و بر دل می‌نشیند. هرچند زیگلار در 28 نوامبر سال 2012 از دنیا رفت اما کتاب‌های او هنوز جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های فروش است و سخنرانی‌هایش جذاب و دیدنی است.

  • ارتباط با مشتری

شروعی مجدد؛ مشتریان سختگیر من
همه‌ی ما در زندگی روزمره شاهد اتفاقاتی سخت و حتی غیرقابل‌حل هستیم؛ اتفاقاتی که ذهن‌مان را به خود مشغول می‌کند، آرامش‌مان را به مخاطره می‌اندازد و روند عادی زندگی‌مان را دچار مشکل می‌کند.
اما رویارویی با این شرایط سخت در ابتدا عامل ترس و اضطراب است و در نهایت موجب افزایش مهارت‌ها و تقویت توانمندی‌های ما در مدیریت بحران می‌گردد.

  • نکته به نکته

40 نکته‌ی کلیدی و کاربردی برای کارشناسان بازاریابی و فروش

  • مذاکره

تکنیک فرض کردن در مذاکره
برای موفقیت در مذاکرات فروش لازم است نیروهای فروش از یک‌سری ویژگی‌ها برخوردار باشند و مهارت‌هایی را بیاموزند. معمولاً به فروشندگان آموزش داده می‌شود که قبل از رفتن به جلسه‌ی مذاکره، فرایند آماده‌سازی را انجام دهند، سؤالات مشتری را پیش‌بینی کنند و برای آنها پاسخ‌های مناسبی آماده کنند.

گفت‌وگو
گفت‌وگوی اختصاصی با بابک مروانی

  • مدیریت هوشمند

من مدیرم، یک مدیر هوشمند!
در بازار رقابتی امروز، فروش محصول بیشتر نه تنها نشان‌دهنده‌ی توانایی است، بلکه آرزوی هر فروشنده و مدیر موفق است. در بازار رقابتی نیاز به ابزارهای کمکی پررنگ‌تر می‌شود و مدیری موفق است که توانایی استفاده از ابزارهای کمکی بیشتری را داشته باشد.

  • دانستنی‌ها

معرفی برند نوتلا

  • مصاحبه

گفت‌وگو با مرتضی عباسی، نماینده‌ی انحصاری فروش محصولات سبزدارو

  • پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سؤالات شما پاسخ می‌دهد
لطفاً درباره‌ی اهمیت سمپلینگ و کاربردهای آن توضیح دهید.

  • مدیریت فروش

چک‌لیست مدیریت فروش

  • کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه‌ی مذاکره و فروش

علاقه‌مندان جهت تهيه ماهنامه مي‌توانند برای دریافت اشتراک با شماره‌ی 66431863 در تهران تماس حاصل نمايند.

کد خبر 290066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha