همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با تشریح موفقیت ها و پیروزی های رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش عربی سوریه در نبرد بزرگ القلمون تاکید کرد: ما در وسط نبردی هستیم که تا نابودی کامل تروریست های تکفیری درهرجا که باشند، متوقف نخواهد شد.

سخنان سیدحسن نصرالله در باره نبرد القلمون، اوضاع داخلی لبنان و وضعیت بحرین و یمن

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود که شنبه شب به طور زنده از شبکه المنار لبنان پخش شد، در بخشی از سخنان مهم خود به نبرد القلمون اشاره کرد و در ابتدای سخنان خود عید بزرگ مبعث نبوی و روز معراج پیامبر گرامی(ص) را تبریک و همچنین سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر (ع) را تعزیت و تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه که این نبرد و مبارزه مستمر در منطقه القلمون دو طرف دارد، اظهارداشت: یک طرف ارتش عربی سوریه و نیروهای دفاع مردمی سوری و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان هستند که همه آنها تاکنون شهدایی را تقدیم کرده اند و در طرف مقابل گروه های مسلح و در راس آنها جبهه النصره و داعش قراردارند.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت: بلندی های القلمون در سوریه و بخشی بزرگ از رشته کوه های شرقی لبنان واقع است و میدان نبرد شامل تعدادی از تپه ها و کوه های مرتفع صعب العبور و دشت های ناهموار در مساحتی حدود صدها کیلومتر مربع است و البته وقتی می گوییم تپه باید کوه های سربه فلک کشیده و ناهموار و سخت را به یاد آوریم که برخی از آنها مانند طلعه موسی 2580 متر از سطح دریا ارتفاع دارند و درحقیقت باید از آن به عنوان کوه و قله طلعه موسی یاد کرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:در این میدان نبرد تعداد زیادی از پایگاه های نظامی به ویژه در ارتفاعات مشرف بر شهرک ها در القلمون سوریه و شهرک های لبنان در منطقه بقاع ، بعلبک و هرمل و همچنین پایگاه های نظامی و گذرگاه ها قرار داشته است.

وی تصریح کرد:در این میدان ، تعداد زیادی اردوگاه های آموزشی ، تعدادی زیادی غارهای طبیعی و اماکن تجمع عناصر مسلح، انبارهای سلاح و مهمات، کارگاه های بمب گذاری خودروهای مسروقه، ده ها اتاق عملیات و به ویژه گذرگاه هایی که امکان نقل و انتقال سلاح و عناصر مسلح از شهرک عرسال لبنان به بلندی های القملون تا الزبدانی و مناطق مختلف ریف دمشق را فراهم می کردند، قرار داشته است.

دبیرکل حزب الله گفت:درگیری های شدید با گروه های مسلح در مراحل مختلف نبرد که به شکست و عقب نشینی آنها منجر شده ، از تپه ای به تپه ای دیگر و از دشتی به دشت دیگر صورت گرفته است و اگر با انصاف سخن بگوییم ، دشمن هم از قدرت جنگی بالایی برخوردار بود و بسختی اما مقترانه و باقدرت شکست را به آن تحمیل کردیم و با تحمل خسارت های جانی و مالی زیاد مجبور به عقب نشینی شد.

نتایج نبرد القلمون

سیدحسن نصرالله اظهارداشت: ما هنوز در وسط نبرد قرار داریم و نمی خواهم از نتایج و پیامدهای بزرگ ، راهبردی و گسترده نبرد القلمون بر دیگر درگیری های در سوریه و یا تحولات منطقه سخن بگویم و یا اشاره کنم که دشمن صهیونیستی چگونه این نبرد را پیگیری می کند زیرا فرصت کم است ، بنابر این به تشریح نتایج مستقیم میدانی بسنده می کنم.

وی این نتایج را بدین شرح ارائه کرد:

- تحمیل شکستی سخت به گروه های مسلح و خروج آنها از همه مناطق درگیری

- آزادسازی حدود 300 کیلومتر مربع از خاک سوریه و لبنان از سیطره عناصر مسلح که بخش اعظم در داخل سوریه بوده است

- نابودی کامل امکانات عناصر مسلح در این 300 کیلومتر مربع اعم از اردوگاه و پایگاه های نظامی ، کارگاه های بمب گذاری خودروها و منفجر کردن خودروهای آماده شده برای انفجار با پلاک های لبنانی که یک نمونه آن با 500 کیلوگرم مواد منفجره بمب گذاری شده بود.

- خسارت های مادی و انسانی به گروه های مسلح

- پاکسازی کامل بلندی ها از لوث وجود گروه های مسلح و متصل شدن بلندی ها به یکدیگر در دو بخش سوری و لبنانی و اکنون ارتباط بین بلندی های عسال الورد، الجبه و راس المعره برقرار است

- الان درگیری ها در منطقه الفلیطه جریان دارد تا به بلندی های بریتال، بعلبک، نحله و یونین مرتبط شود

- جدا شدن کامل منطقه الزبدانی سوریه از بقیه مناطق تحت اشغال عناصر مسلح در القلمون و شهرک عرسال لبنان و قطع ارتباط گذرگاه ها به ریف دمشق که خللی جدی در امدادرسانی گروه های مسلح بین لبنان و سوریه ایجاد می کند

به رغم تمام تلاش ها و اقدامات ارتش لبنان نقل و انتقال سلاح و مهمات و پول و مواد غذایی و دارویی و سوخت بین عرسال و بلندی های آن و اردوگاه های پناهجویان سوری در عرسال و بلندی های القلمون جریان داشت و اکنون این ارتباط فقط با الزبدانی و ریف دمشق قطع شده است

- امنیت در سطحی نسبتا بالا برای شهرک های القلمون سوریه ، شهرک های در امتداد بلندی ها و پشت سر آنها و همچنین جاده دمشق - حمص فراهم شده است

- امنیتی نسبتا عالی و بهتر برای تعدادی ازشهرک های مرزی لبنان فراهم شده است و البته این امنیت تا زمانی که عناصر مسلح در بلندی های شهرک عرسال لبنان حاضر هستند، کامل نخواهد شد

عناصر مسلح اکنون در بلندی های شهرک عرسال یعنی بلندی های یونین ، نحله ، بعلبک ، بریتال تا الطفیل مستقر هستند و البته این منطقه کوچکتر از بلندی های القلمون سوریه است

- دستیابی به موقعیت جغرافیایی بهتر از گذشته در ارتفاعات وقله های سر به فلک کشیده منطقه که قدرت رصد و کنترل و آتش رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه را در کنترل طلعه موسی ، صدر البستان ، جبل الباروح و قرنه عبدالحق افزایش داده و از سوی دیگر عرصه را بر عناصر مسلح تنگ کرده است

فقط 13 شهید

سید حسن نصرالله با تکذیب همه شایعات و دروغ پراکنی ها در باره تعداد شهدای مقاومت در نبرد القلمون ، گفت که ما به طور معمول در عملیات ها از تعداد شهدا سخن نمی گوییم اما این بار و به طور استثناء اعلام می کنم زیرا از روز اول نبرد القلمون برخی رسانه های لبنانی و عربی حامی گروه های مسلح از 15 ، 18 ، 30 ، 40 تا 150 شهید سخن گفته و نوشته اند اما حقیقت این است که تعداد شهدای حزب الله تاکنون فقط 13 شهید بوده است هر چند این تعداد هم از نظر ما سنگین و زیاد است.

وی افزود: از ارتش عربی سوریه و نیروهای مردمی سوری نیز تاکنون 7 تن شهید شده اند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما تا این لحظه با یک پیروزی میدانی و نظامی بسیار بزرگ ، عظیم و مهم مواجه هستیم که انتظار می رود کارشناسان نظامی در باره نتایج نظامی نبرد در میدانی به طول 30 کیلومتر و عرض ده کیلومتر توضیح دهند و این مسئولیت من که کارشناس نظامی نیستم ، نمی باشد.

سیدحسن نصرالله اظهارداشت: به ارواح شهدای بزرگ لبنان و سوریه و امت اسلامی و عربی و جانبازان و مجروحان که در نبرد با نکبت جدید یعنی ترورسم تکفیری جانفشانی و فداکاری کرده اند، درود می فرستیم و به خانواده معظم شهدا تبریک و تعزیت می گوییم و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به فرماندهان ، افسران، سربازان ، رزمندگان و مجاهدانی که این حماسه را آفریدند و با صبر و بردباری سرگرم نبرد با ترویست های تکفیری هستند، درود بفرستیم و بگوییم که در مقابل قهرمانی ها و فداکاری های شما زانو می زنیم و معتقدیم تا این مردان بزرگ هستند اجازه نمی دهند نکبت جدید به امت اسلامی و عربی صدمه ای وارد کند.

آینده نبرد القلمون

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قبل از شروع نبرد القلمون، لبنانی ها در وضعیتی از ترس و تهدید و نگرانی زندگی می کردند و همه این تهدیدها را به یاد می آورند اما ما گفتیم که یک هدف مشخص داریم و این تهدیدها و هراس افکنی ها تحقق آن را به تاخیر نمی اندازد و حتی ثابت قدم تر شدیم و اکنون باید منتظر روزهای آینده نبرد القلمون ماند و نباید در فهم و ارزیابی مرتکب اشتباه شد.

سید حسن نصرالله افزود:برخی تلاش های دیوانه واری را برای ایجاد اختلاف و تنش بین مقاومت و ارتش لبنان آغاز کردند و مدعی شدند که حزب الله و رهبران و مردم آن به ارتش حمله و به آن خیانت می کنند که همه اینها بی پایه و اساس است و ما هرگز خواستار وارد شدن ارتش لبنان به نبرد القلمون نبوده و نمی خواهیم قطره خونی از افسران و سربازان ارتش لبنان که حافظ امنیت کشور هستند، به زمین ریخته شود و به فرماندهی ، افسران ، سربازان ، شهدا ، مجروحان و اسیران ارتش احترام می گذاریم و قدردان آنها هستیم.

دفاع جانانه از تروریست ها

وی اظهار داشت: قبل از نبرد القلمون گروهی سیاسی در لبنان ، نمی خواهم بگویم گروه 14 مارس زیرا برخی از آنها دست کم سکوت کردند و برخی رسانه های لبنانی وابسته به این گروه و همچنین عربی که شبکه های ماهواره ای توفان قاطعیت ( عملیات آل سعود علیه یمن) می خوانیم دفاعی جانانه و تمام عیار از تروریست های تکفیری مستقر در بلندی های عرسال و القلمون را کلید زدند.

دبیرکل حزب الله گفت: به معنای دیگر تروریست های تکفیری در میدان نبرد می جنگند و این رسانه ها و گروه های سیاسی از آنها حمایت های رسانه ای ، سیاسی می کنند و جنگ روانی به راه می اندازند، آنها در طول نبرد القلمون هر چه منتظر شدند از یک فاجعه و شکست سخت ، خسارت های گسترده و در یک کلام تبدیل القلمون به گورستان رزمندگان مقاومت خبری نشد و از قهرمانان مسلح و دژها و امکانات خودشان که همواره از آنها یاد و تجلیل می کردند هم خبری نشد.

سید حسن نصرالله افزود: آنها ناچار شدند که دروغ پردازی و جنگ روانی را شروع کنند و هر روز ادعاهایی مانند 40 شهید و 150 شهید را مطرح کردند و حتی از مرحله توهین به رزمندگان مقاومت و حزب الله وارد مرحله انکار موفقیت ها و پیروزی ها شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که در مقابل گزارش های خبرنگاران و تلویزیون های نه فقط حزب الله قرار گرفته اند ، این ادعا را مطرح کرده اند که اصلا عملیات القلمون نبرد مهمی نبود.

آیا حمایت از تروریست های تکفیری حد و مرزی ندارد؟

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: همدردی و همراهی با تروریست های تکفیری مسلح حد و مرزی دارد اما برخی از آنها به عنوان « انقلابیون» یاد می کنند، برخی رسانه های حامی تروریست های تکفیری در خبرها می گویند نبرد بین ارتش سوریه و حزب الله با انقلابیون، این انقلابی ها واقعا چه کسانی هستند؟

سید حسن نصرالله اظهارداشت:این انقلابی ها همان ها هستند که فرزندان ملت لبنان را ربوده و به اسارت گرفته و برخی را اعدام کرده و یا سر بریده اند، آیا گروه هایی که به شهرک عرسال حمله و مراکز ارتش لبنان را اشغال کردند و خودروها و تجهیزات آن را دزدیدند و نظامیان و نیروهای امنیت داخلی را ربود و هنوز هم مرتکب جنایاتی علیه شهروندان و نظامیان لبنانی می شوند، انقلابیون و یا جنایتکاران تروریست هستند؟

وی تاکید کرد: آیا کسانی که شهروندان لبنانی را می ربایند و اعدام می کنند و به روستاها و شهرک های مرزی بعلبک و هرمل ، اللبوه و راس بعلبک ، القاع و نبی شیت و نبی عثمان ، بریتال با موشک شلیک می کنند، انقلابیون هستند؟

دبیرکل حزب الله گفت: آیا گروه های مسلح که 250 تا 300 کیلومتر مربع از بلندی های عرسال لبنان را اشغال و خودروهای بمب گذاری شده را روانه لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت کرده و آنها را میان مردم و در ایست و بازرسی های ارتش منفجر کرده اند ، انقلابیون هستند و یا تروریست ؟

سید حسن نصرالله افزود: من از گروه های سیاسی لبنانی حامی تروریست های تکفیری و از مراجع فکری ، فرهنگی ، دینی و حقوقی آنها می خواهم که این گروه ها را توصیف و تعریف کنند.

وی اضافه کرد:اگر مرجع خاص سیاسی و دینی شما پادشاهی سعودی و خادم الحرمین الشریفین ، جامعه جهانی و هیات علمای ارشد سعودی است که آنها این گروه ها از جمله داعش و النصره را در فهرست تروریستی قرار داده اند و اگر مرجعیت حقوقی و قضایی شما دستگاه قضائی لبنان است که منتسبان به این گروه ها را بازداشت و روانه زندان کرده است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: براستی مرجع شما کیست؟ که همچنان این تروریست های تکفیری جنایتکار را انقلابی می خوانید و برای پیروزی آنها دعا می کنید و از هر گونه حمایت سیاسی ، روحی و روانی و رسانه ای بلکه بالاتر از اینها دریغ ندارید؟ و این مشکل حقیقی لبنان است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد:حق همه لبنانی ها در سراسر لبنان است که در امنیت و آرامش زندگی کنند و تروریست های تکفیری و دیگر دشمنان آنها را تهدید نکنند و به طور قطع این روز خواهد رسید.

سخنی با دولت لبنان

وی اظهارداشت: تصمیم گیری در این باره در سوریه برعهده خود سوری ها است و در لبنان اگر دولت و حکومت با اشغال خاک لبنان توسط گروه های تروریستی تکفیری و تجاوز آنها علیه ملت و ارتش با مسامحه رفتار کند اما ملت لبنان و اهالی بعلبک ، بقاع و هرمل این اجازه را به تروریست های تکفیری هرگز نخواهند داد همان طور که به دشمن صهیونیستی این اجازه را ندادند.

دبیرکل حزب الله گفت: از دولت و حکومت لبنان می خواهم و فرصت همچنان باقی است تا مسئولیت خود را تحمل کند و دوستان به اصطلاح انقلابیون هم باید مسئولیت خود را برعهده بگیرند.

سید حسن نصرالله افزود: ما از روز اول گفتیم که وارد نبرد با تروریست های تکفیری مسلح می شویم و این نبرد شروع شده است اما هرگز از زمان و سقف زمانی ، مرزهای مکانی و مراحل آینده آن سخن نگفته ایم ، گفتیم که این نبرد خود از شروع آن خبر می دهد که دیدید و خبرداد.

وی خاطرنشان کرد:تاکید می کنم که این نبرد از منظر زمان ، مکان و مراحل مفتوح است و این حق ما و اهالی ما در منطقه بقاع به خصوص هرمل و بعلبک است تا با تروریست های تکفیری درهرجا که به سر می برند، نه فقط بلندی شهرها و در مرزها و دروازه شهرک ها و روستاها نبرد کنیم و این یک هدف مشروع است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد:دولت لبنان باید هرچه سریعتر دست به کار شود وگرنه ملت لبنان که در طول تاریخ صاحب ابتکار عمل بوده است، اقدام خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ملتی که به دشمن صهیونیستی شکست بزرگ را با کمک الهی تحمیل کرد، قادر است تا طعم این شکست را به تروریست های تکفیری بچشاند حال هر طرفی از آن حمایت کند و یا پشت سر آن در این دنیا ایستاده باشد.

طرح تکفیری،نکبتی بزرگ و خطرناک

وی در ادامه سخنان خود به روز نکبت ، روز اشغال فلسطین و ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در 15 ماه سال 1948 (67 سال قبل) و سالروز 17 ماه مه 1983 و نبرد با دشمن صهیونیستی که با مقاومت و شهادت ملت لبنان همراه شد، اشاره کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: روز نکبت که 67 سال است ملت فلسطین و دیگر ملت ها یاد آن را زنده نگه می دارند تا فراموش نشود، نتیجه شکستی فاجعه آمیز است که به امت عربی و مسلمان تحمیل شد.

سید حسن نصرالله افزود:رویارویی ملت های منطقه با طرح صهیونیستی انگلیسی ، اشغال سرزمین های فلسطینی ، ایجاد رژِیم جعلی اشغالگر و آوارگی صدها هزار فلسطینی، ایجاد یک دشمن جدید و خطرناک در منطقه تحت نام اسراییل حقایقی هستند که روز نکبت یادآور آنها می باشد.

وی خاطرنشان کرد:رژیم اسراییل در این 67 سال جنگ ها ، تجاوزها و جنایات علیه ملت ها ، کشورها، دولت ها و ارتش های منطقه از جمله فلسطین، لبنان، سوریه ، مصر و اردن را افزایش داده است اما دو ملت لبنان و فلسطین نصیب بیشتری از این جنگ ها و تجاوزها داشته و همچنان دارند و آخرین آنها جنگ 33 روز سال 2006 علیه لبنان و جنگ 51 روز علیه غزه بود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: از روز نکبت باید عبرت بگیریم و باید آن را برای نسل های حاضر و آینده تدریس کنیم و شرح دهیم و بگوییم که چرا اتفاق افتاد و چرا دولت های عربی، شاهان و امیران و روسای جمهور عرب ، گروه های سیاسی و نخبگان و ملت ها به مسئولیت خود عمل نکردند و مرتکب چه اشتباهاتی شدیم که نسل های بعدی باید نتایج آن را تحمل کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: باید از خطرها و تهدیدها ، فرصت سوزی ها و کوتاهی ها، محاسبات اشتباه ، منافع خاص گروهی و کشوری و ترجیح آنها بر منافع امت عربی و اسلامی، خیانت ها و معاملات برای حفظ تاج و تخت ها و موقعیت ها از یک سو و از سوی دیگر از مواضع بزرگ و شجاعانه برخی رهبران و نخبگان و شخصیت های مقاوم در آن زمان، تحرکات جنبش ها و گروه های مقاومت، مظلومیت ها ، غربت امت و شهدایی که تا آخرین گلوله و قطره خون خود جنگیدند، سخن بگوییم.

وی با بیان اینکه « امروز با یک نکبت جدید ، بزرگتر و خطرناک تر مواجه هستیم و آن طرح تکفیری است»، اظهارداشت: نکبت اول با یک طرح انگلیسی صهیونیستی به منطقه تحمیل شد و نکبت دوم یعنی طرح تکفیری ، طرحی آمریکایی صهیونیستی است و آمریکا از آن برای تضعیف و تجزیه امت ، سیطره بر آن و مقدراتش بهره می برد.

دبیرکل حزب الله گفت: امروز با همان مشکلات قدیمی یعنی خطرها و تهدیدها ، فرصت سوزی ها و کوتاهی ها، محاسبات اشتباه ، منافع خاص گروهی و کشوری و ترجیح آنها بر منافع امت عربی و اسلامی، خیانت ها و معاملات برای حفظ تاج و تخت ها و موقعیت ها مواجه هستیم و تاریخ با عناوین و شکل های مختلف تکرارمی شود.

سید حسن نصرالله، برای مقابله با این مشکلات خواستار افزایش بیداری ، قدرت و مقاومت ملت ها شد و افزود: نکبت 67 سال قبل فقط سرزمین فلسطین را هدف گرفت و ملت فلسطین و مقدسات تحت اشغال باقی ماند اما نکبت جدید که تکفیری ها عامل آن هستند می خواهد کل قضیه فلسطین و مقدسات و همه کشورها و ملت های عرب و مسلمان از جمله لبنان، سوریه، عراق، یمن ، بحرین، مصر، لیبی ، پاکستان و افغانستان و حتی پدید آورندگان خود و کسانی را که در هر نقطه دنیا پشت سر آن قرار دارند، نابود کند و از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: همه باید مسئولیت خود را در رویارویی با طرح تکفیری دست ساخته محور آمریکایی صهیونیستی را که درصدد ایجاد نکبت بزرگتر برای امت عربی و اسلامی است و اکنون نشانه های ویرانگر این نکبت در قتل ، ترور و سربریدن ملت ها و تخریب و تجزیه سرزمین ها نمایان شده است، برعهده بگیرند.

تکذیب شایعات در باره سلامتی خود

دبیرکل حزب الله گفت: هر چند وقت یکبار رسانه هایی خاص و یا پایگاه های اینترنتی و اجتماعی از مرگ ، سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان من می گویند و می نویسند اما دوست دارم برای همه تاکید کنم که به این شایعات گوش ندهند زیرا هیچکدام درست نیست و پایه و اساسی ندارد.

سید حسن نصرالله افزود: اینها جزو شایعات و جنگ روانی است وتلاشی برای ایجاد نگرانی و اذیت کردن است برای کسانی که می شنوند و نه کمتر و نه بیشتر.

وی اظهارداشت:تاکید می کنم که اولا عمر انسان ها در دست خداوند است اما آنچه مربوط به وضعیت سلامتی و جسمی من می شوم، با قاطعیت اعلام می کنم که از هیچ مشکل سلامتی رنج نمی برم و همه این شایعات بی اساس است، و با لطف وعنایت الهی هیچ دارویی استفاده نمی کنم و به دارو نیاز ندارم، بنابراین خیال همه بابت سلامتی من راحت باشد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « اما مرگ ، ترور ، شهادت هر انسانی در دست خداوند است و اگر واقع شود قابل پنهان کردن نیست»، خاطرنشان کرد: در برخی پایگاه ها همچنین این سئوال مطرح شده است که من هنگام سخنرانی چه چیزی می نوشم، بله شربت لیموناد می نوشم که هیچ ارتباطی با وضعیت سلامتی ندارد فقط به هر طرفی که مثل من یک ساعت سخنرانی می کند، کمک می نماید تا رطوبت دهانش حفظ شود و به همین دلیل به خطبا و سخنرانان توصیه می کنم از این شربت استفاده کنند تا هر لحظه نیاز به نوشیدن آب نداشته باشند.

مطالبات ژنرال عون را جدی بگیرید

سید حسن نصرالله در ادامه به کنفرانس مطبوعاتی اخیر ژنرال میشل عون رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان اشاره کرد و گفت که از گروه های سیاسی می خواهد تا پیشنهادهای او را برای خارج شدن لبنان از تنگنای کنونی به طور جدی بررسی کنند.

ژنرال عون خواسته است تا قبل از انتخاب رییس جمهوری ، انتخابات مجلس برگزار و سپس رییس جمهوری با رای مستقیم ملت لبنان انتخاب شود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: مطالبات ژنرال عون جدی بوده و نباید آن را دست کم گرفت و بسادگی از کنار آن گذشت.

وی بر ضرورت انتخاب سریع رییس جمهوری لبنان تاکید کرد و اظهارداشت که بدون تلاش جدی انتظار خارج شدن از تنگنا و انتخاب رییس جمهوری قابل دسترس نیست.

سید حسن نصرالله افزود: با دل بستن به گفت وگوهای جریان آزاد ملی با حزب جریان المستقبل و یا حزب نیروهای لبنانی و یا گفت وگوهای حزب الله و جریان المسقبل نمی توان به انتخاب رییس جمهوری نزدیک شد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ما از روز اول گفته ایم که در موضوع انتخاب رییس جمهوری با طرفی بحث و گفت وگو نداریم ، هر طرفی خواستار گفت وگو با ما در این باره است باید با ژنرال عون مذاکره کند.

هشدار در باره اوضاع وخیم زندان های بحرین

وی با بیان اینکه جنبش مسالمت آمیز ملت بحرین با عزم راسخ و هوشیاری کامل آنها و به رغم شکنجه هزاران تن در زندان ها و قلع و قمع تظاهرات و راهپیمایی آنها وارد پنجمین سال شده است، نسبت به اوضاع بسیار وخیم ، خطرناک و دردناک در زندان های بحرین هشدار داد .

دبیرکل حزب الله گفت: شکنجه و آزار و اذیت ملت بحرین در زندان های این کشوراز همه خطوط قرمز حقوق بشری درسایه سکوت جهانی عبور کرده است.

سیدحسن نصرالله افزود: به ملت مبارز و مجاهد بحرین می گوییم که حکومت بحرین همواره درصدد خرید وقت است تا شما ناامید و خسته شوید و عقب نشینی کنید به همین دلیل علما و رهبران و نمادهای مبازره شما را به زندان می اندازد و جنبش مسالمت آمیزتان را به خاک و خون می کشد و مانع شروع گفت وگوها می شود.

وی اظهارداشت: تنها گزینه ملت بحرین ادامه مسیر درست کنونی و جنبش مسالمت آمیز تا رسیدن به همه مطالبات برحق است و بدانید که پیروزی نهایی از آن شما است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ملت ها از جمله ملت بحرین باید به قدرت خود اطمینان داشته باشند و برای همین است که حاکمان ضعیف آنها برای کسب حمایت و کمک آمریکا مجبور شدند به کمپ دیوید بروند.

سعودی ها روی صهیونیست ها و حتی تکفیری ها را سفید کردند

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: 52 روز از تجاوز سعودی آمریکای علیه یمن در سایه سکوت مستمر جهانی گذشت اما هیچ یک از اهداف توقان قاطعیت تحقق نیافت و آنها هر روز شکست جدیدتری را تحمل می کنند زیرا ملت یمن تسلیم نشده و نخواهد شد و ارتش و نیروهای انصارالله با اقتدار و قدرت حاضر هستند و مقاومت و مبارزه می کنند.

وی تصریح کرد: امروز ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران صادق ترین کشورها با ملت یمن بوده و مواضع و اقدامات آن برای کمک به ملت یمن بخوبی گویا است و اکنون همه می دانند که ادعای هیمنه ایران بر یمن پوچ و بی معنا است.

دبیرکل حزب الله گفت: اما نمی توان از توصیف جنایات وحشیانه متجاوزان علیه یمن سخن نگفت و از کنار ویرانی این کشور ، کشته های انبوه به ویژه کودکان و زندان به سادگی گذشت.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه نمی توان جنایات مشابه سعودی ها ، تکفیری ها و صهیونیست ها را نادیده گرفت، اظهارداشت: سعودی ها و تکفیری ها مساجد و مقبره بزرگان ملت ها در عراق ، سوریه و یمن را بمباران و یران کردند و این در حالی است که صهیونیست ها به رغم ارتکاب بدترین جنایات جرئت نداشته اند دست به این جنایت بزنند و مزار شهیدان سید عباس موسوی در لبنان ، شیخ احمد یاسین در غزه و فتحی شقاقی در اردوگاه یرموک سوریه را بمباران کنند.

وی تاکید کرد: صهیونیست ها در مواقعی نادر به بیمارستان ها و مدارس حمله کرده اند اما متجاوزان سعودی به هیچ مدرسه و بیمارستانی در یمن رحم نکرده اند.

دبیرکل حز الله لبنان خاطرنشان کرد: در جریان تجاوز سعودی آمریکایی علیه یمن از همه خطوط قرمز بین المللی برای جنگ ها عبور و باردیگر و شاید بدتر از جنایات وحشیانه صهیونیست ها علیه لبنان و فلسطین تکرار شد و اکنون سابقه برخی جنایات سعودی ها حتی در پرونده جنایات ارتش های آمریکا و رژیم صهیونیستی و تروریست های تکفیری که به هیچ چیز اعتقاد ندارند، وجود ندارد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه سعودی ها حرمت هیچ چیز را در یمن نگه نداشته و بین زنده و مرده ، انسان و سنگ ، نظامی و غیرنظامی فرقی نگذاشته اند، تاکید کرد که مسئولت امت عربی و اسلامی برای متوقفت کردن تجاوز وحشیانه رژیم سعودی علیه ملت مظلوم یمن بسیار سنگین است تا با نکبت جدیدی مواجه نشویم.

کد خبر 295300

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha